Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розробка методології та методики розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури на основі осмислення антиномії "норма – патологія"

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Федорець, В. М.
dc.date.accessioned 2019-04-19T13:48:36Z
dc.date.available 2019-04-19T13:48:36Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Федорець, В. М. Розробка методології та методики розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури на основі осмислення антиномії "норма – патологія" / В. М. Федорець // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. CXХХVІІІ (138). - C. 219-243. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24272
dc.description.abstract У статті розкриваються шляхи та особливості використання антиномій "норма – патологія" і "загальне – специфіковане (конкретизоване, визначене)" та уявлень про патологію як специфічну людську онтологію з метою удосконалення методології та методики розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури в умовах післядипломної освіти, а також для підвищення ефективності освітніх практик та технологій збереження життя і здоров’я Homo Еducandus. Актуалізується питання застосування вказаних методологічно-світоглядних візій та інтенцій для розвитку інклюзивної освіти. Формуються методологічно-світоглядні і технологічні концепти особистісно-орієнтованих освітньо-поліонтологічних візій педагога та здоров’язбережувальних ціннісно-технологічних інтенцій. З метою фундаменталізації, технологізації, інтелектуалізації та професіоналізації здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури, а також для підвищення ефективності освітніх практик і технологій збереження здоров’я, ми репрезентуємо розробку нової фундаментальної педагогічної дисципліни – патопедагогіки або маргінальної (крайової) педагогіки. Патопедагогіка розглядає людину (Homo Еducandus) в рамках крайових (використано в розумінні екстремальних і патологічних) та глибинних (в розумінні психологічних, ціннісних, смислових і онтологічних) феноменів в умовах освітнього процесу. ua
dc.description.abstract В статье раскрываются пути и особенности использования антиномий "норма – патология", "общее – специфицированное (конкретизированое, определенное)" и представлений о патологии как специфической человеческой онтологии с целью усовершенствования методологии и методики развития здоровьесохраняющей компетентности учителя физической культуры в условиях последипломного образования, а также для повышения эффективности образовательных практик и технологий сохранения жизни и здоровья Homo Еducandus. Актуализируется вопрос применения указанных методологически-мировоззренческих видений и интенций для развития инклюзивного образования. Формируются методологически-мировоззренческие и технологические концепты личностно-ориентированных образовательно-полионтологичных видений педагога и здоровьесохраняющих ценностно-технологических интенций. С целью фундаментализации, технологизации, интеллектуализации и профессионализации здоровьесохраняющей компетентности учителя физической культуры, а также для повышения эффективности образовательных практик и технологий сохранения здоровья, мы представляем разработку новой фундаментальной педагогической дисциплины – патопедагогики или маргинальной (краевой) педагогики. Патопедагогика рассматривает человека (Homo Еducandus) в рамках краевых (использовано в смысле экстремальных и патологических) и глубинных (в понимании психологических, ценностных, смысловых и онтологических) феноменов в условиях образовательного процесса. ua
dc.description.abstract The article discloses the ways and peculiarities of using the antimonies of "norm-pathology" and "general-specified (concrete, determined)" as well as understanding of pathology as a specific human ontology with the aim of improving the methodology and methods of development of the health preserving competence of a Physical Education teacher in conditions of post-graduate education and also for increasing the efficiency of the Homo Educandus educational practices and technologies of life and health preservation. The issue of application of the aforementioned methodological and worldview visions and intentions for the development of inclusive education are being actualized. The article forms the methodological-worldview and technological concepts of the individual-oriented educational-polyontological visions of an educator as well as of the health preserving value-technological intentions. With the aim of fundamentalization, technologization, intellectualization and professionalization of the health preserving competence of a Physical Education teacher, as well as for increasing the efficiency of educational practices and technologies of health preservation, we present the development of a new fundamental pedagogical discipline, called pathopedagogics or marginal (edge) pedagogics.Pathopedagogics studies a person (Homo Educandus) within the framework of marginal (used in the sense of extreme and pathological) and in-depth (in the sense of psychological, value, conceptual and ontological) phenomena in conditions of an educational process. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject здоров’язбережувальна компетентність вчителя фізичної культури ua
dc.subject післядипломна освіта ua
dc.subject патопедагогіка (крайова педагогіка) ua
dc.subject професіоналізація ua
dc.subject фундаменталізація ua
dc.subject технологізація ua
dc.subject інтелектуалізація ua
dc.subject аксіологізація ua
dc.subject патологія ua
dc.subject інклюзія ua
dc.subject педагогіка здоров’я ua
dc.subject методологія ua
dc.subject методика ua
dc.subject гуманізація ua
dc.subject здоровьесохраняющая компетентность учителя физической культуры ua
dc.subject последипломное образование ua
dc.subject патопедагогика (краевая педагогика) ua
dc.subject профессионализация ua
dc.subject фундаментализация ua
dc.subject технологизация ua
dc.subject интеллектуализация ua
dc.subject аксиологизация ua
dc.subject патология ua
dc.subject инклюзия ua
dc.subject педагогика здоровья ua
dc.subject методология ua
dc.subject методика ua
dc.subject гуманизация ua
dc.subject health preserving competence of a Physical Education teacher ua
dc.subject post-graduate education ua
dc.subject pathopedagogics (edge pedagogics) ua
dc.subject professionalization ua
dc.subject fundamentalization ua
dc.subject technologization ua
dc.subject intellectualization ua
dc.subject axiologization ua
dc.subject pathology ua
dc.subject inclusion ua
dc.subject pedagogy of health ua
dc.subject methodology ua
dc.subject methods ua
dc.subject humanization ua
dc.subject.classification 378.147:796.011.3 ua
dc.title Розробка методології та методики розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури на основі осмислення антиномії "норма – патологія" ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу