ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Федорець, В. М. | |
dc.date.accessioned | 2019-04-19T13:48:36Z | |
dc.date.available | 2019-04-19T13:48:36Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Федорець, В. М. Розробка методології та методики розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури на основі осмислення антиномії "норма – патологія" / В. М. Федорець // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. CXХХVІІІ (138). - C. 219-243. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24272 | |
dc.description.abstract | У статті розкриваються шляхи та особливості використання антиномій "норма – патологія" і "загальне – специфіковане (конкретизоване, визначене)" та уявлень про патологію як специфічну людську онтологію з метою удосконалення методології та методики розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури в умовах післядипломної освіти, а також для підвищення ефективності освітніх практик та технологій збереження життя і здоров’я Homo Еducandus. Актуалізується питання застосування вказаних методологічно-світоглядних візій та інтенцій для розвитку інклюзивної освіти. Формуються методологічно-світоглядні і технологічні концепти особистісно-орієнтованих освітньо-поліонтологічних візій педагога та здоров’язбережувальних ціннісно-технологічних інтенцій. З метою фундаменталізації, технологізації, інтелектуалізації та професіоналізації здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури, а також для підвищення ефективності освітніх практик і технологій збереження здоров’я, ми репрезентуємо розробку нової фундаментальної педагогічної дисципліни – патопедагогіки або маргінальної (крайової) педагогіки. Патопедагогіка розглядає людину (Homo Еducandus) в рамках крайових (використано в розумінні екстремальних і патологічних) та глибинних (в розумінні психологічних, ціннісних, смислових і онтологічних) феноменів в умовах освітнього процесу. | ua |
dc.description.abstract | В статье раскрываются пути и особенности использования антиномий "норма – патология", "общее – специфицированное (конкретизированое, определенное)" и представлений о патологии как специфической человеческой онтологии с целью усовершенствования методологии и методики развития здоровьесохраняющей компетентности учителя физической культуры в условиях последипломного образования, а также для повышения эффективности образовательных практик и технологий сохранения жизни и здоровья Homo Еducandus. Актуализируется вопрос применения указанных методологически-мировоззренческих видений и интенций для развития инклюзивного образования. Формируются методологически-мировоззренческие и технологические концепты личностно-ориентированных образовательно-полионтологичных видений педагога и здоровьесохраняющих ценностно-технологических интенций. С целью фундаментализации, технологизации, интеллектуализации и профессионализации здоровьесохраняющей компетентности учителя физической культуры, а также для повышения эффективности образовательных практик и технологий сохранения здоровья, мы представляем разработку новой фундаментальной педагогической дисциплины – патопедагогики или маргинальной (краевой) педагогики. Патопедагогика рассматривает человека (Homo Еducandus) в рамках краевых (использовано в смысле экстремальных и патологических) и глубинных (в понимании психологических, ценностных, смысловых и онтологических) феноменов в условиях образовательного процесса. | ua |
dc.description.abstract | The article discloses the ways and peculiarities of using the antimonies of "norm-pathology" and "general-specified (concrete, determined)" as well as understanding of pathology as a specific human ontology with the aim of improving the methodology and methods of development of the health preserving competence of a Physical Education teacher in conditions of post-graduate education and also for increasing the efficiency of the Homo Educandus educational practices and technologies of life and health preservation. The issue of application of the aforementioned methodological and worldview visions and intentions for the development of inclusive education are being actualized. The article forms the methodological-worldview and technological concepts of the individual-oriented educational-polyontological visions of an educator as well as of the health preserving value-technological intentions. With the aim of fundamentalization, technologization, intellectualization and professionalization of the health preserving competence of a Physical Education teacher, as well as for increasing the efficiency of educational practices and technologies of health preservation, we present the development of a new fundamental pedagogical discipline, called pathopedagogics or marginal (edge) pedagogics.Pathopedagogics studies a person (Homo Educandus) within the framework of marginal (used in the sense of extreme and pathological) and in-depth (in the sense of psychological, value, conceptual and ontological) phenomena in conditions of an educational process. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | здоров’язбережувальна компетентність вчителя фізичної культури | ua |
dc.subject | післядипломна освіта | ua |
dc.subject | патопедагогіка (крайова педагогіка) | ua |
dc.subject | професіоналізація | ua |
dc.subject | фундаменталізація | ua |
dc.subject | технологізація | ua |
dc.subject | інтелектуалізація | ua |
dc.subject | аксіологізація | ua |
dc.subject | патологія | ua |
dc.subject | інклюзія | ua |
dc.subject | педагогіка здоров’я | ua |
dc.subject | методологія | ua |
dc.subject | методика | ua |
dc.subject | гуманізація | ua |
dc.subject | здоровьесохраняющая компетентность учителя физической культуры | ua |
dc.subject | последипломное образование | ua |
dc.subject | патопедагогика (краевая педагогика) | ua |
dc.subject | профессионализация | ua |
dc.subject | фундаментализация | ua |
dc.subject | технологизация | ua |
dc.subject | интеллектуализация | ua |
dc.subject | аксиологизация | ua |
dc.subject | патология | ua |
dc.subject | инклюзия | ua |
dc.subject | педагогика здоровья | ua |
dc.subject | методология | ua |
dc.subject | методика | ua |
dc.subject | гуманизация | ua |
dc.subject | health preserving competence of a Physical Education teacher | ua |
dc.subject | post-graduate education | ua |
dc.subject | pathopedagogics (edge pedagogics) | ua |
dc.subject | professionalization | ua |
dc.subject | fundamentalization | ua |
dc.subject | technologization | ua |
dc.subject | intellectualization | ua |
dc.subject | axiologization | ua |
dc.subject | pathology | ua |
dc.subject | inclusion | ua |
dc.subject | pedagogy of health | ua |
dc.subject | methodology | ua |
dc.subject | methods | ua |
dc.subject | humanization | ua |
dc.subject.classification | 378.147:796.011.3 | ua |
dc.title | Розробка методології та методики розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури на основі осмислення антиномії "норма – патологія" | ua |
dc.type | Article | ua |