Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолого-педагогічні засади формування граматичної компетентності старшокласників з використанням методу проектів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Полінок, О. В.
dc.date.accessioned 2019-04-19T09:32:27Z
dc.date.available 2019-04-19T09:32:27Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Полінок, О. В. Психолого-педагогічні засади формування граматичної компетентності старшокласників з використанням методу проектів / О. В. Полінок // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. статей. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХV (135). – С. 203-211. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24255
dc.description.abstract У статті визначено психолого-педагогічні засади формування граматичної компетентності старшокласників з використанням методу проектів, обґрунтовано, що ефективність навчання української мови учнів основної школи залежить від урахування їхніх вікових та психологічних особливостей. Акцентовано, що оскільки в 10 класі збільшується обсяг програмового матеріалу та ускладнюється його зміст, зростають вимоги до розуміння, осмислення й запам’ятовування учнями матеріалу. Аргументовано, що вагомого значення набувають шляхи стимуляції активного мислення в процесі навчальної діяльності, успішність якого безпосередньо пов’язана з пізнавальною активністю й самостійністю учнів, наявністю пізнавальних мотивів, використанням відповідних дидактичних засобів, спрямованих на виконання навчальних дослідницьких завдань, що вимагають пошуку пояснення й доказу закономірних зв’язків і відношень. З’ясовано, що складними процесами мислення під час навчання граматики вчитель керує через систему пізнавальних завдань, які зумовлені структурою мовленнєвої діяльності і структурою уяви. Наголошено, що розвиток інтелектуальних здібностей учнів, їхнього творчого мислення можливий за умови реалізації на уроках української мови проектної діяльності, що розкриває особистісний потенціал людини, сприяє визначенню її власних інтересів, цілей, можливостей і спрямовується на допомогу в подоланні соціальних, психологічних, особистісних труднощів. Доведено, що важливим засобом розвитку творчої діяльності учнів, їхніх інтелектуальних умінь у процесі навчання граматики є застосування методу проектів. ua
dc.description.abstract In the article psychological-and-educational foundations of forming grammatical competencies of senior pupils by means of project-based methods implementation are defined. It is substantiated, that the effectiveness of teaching the Ukrainian language to senior school pupils depends on consideration of their age and psychological specifics. It is stressed, since the volume of the programme material at the 10th grade expands and its content gets complicated, the requirements to its understanding, comprehension and memorization would increase. It is proved, that the ways of active thinking stimulation in the process of learning activities are deemed crucial; their productivity is determined by the pupils’ cognitive activities and autonomy, the availability of cognitive motivation and introduction of relevant didactic aids aiming at effecting educational research tasks, which presuppose the search for explanations and proofs of inherent connections and relations. It is established, that in the process of teaching grammar the teacher would direct complex processes of thinking by means of the system of cognitive tasks, which are predetermined by the structure of both speech activities and imagination. It is stressed, that the development of pupils’ intellectual abilities and their creative thinking is possible on conditions the project activities are exercised at the lessons of the Ukrainian language, it could elicit the individual’s potential, enable determining personal interests, purposes, abilities and aimat assistance in over coming social, psychological and individual hardships. It is proved that the implementation of creative projectsis a crucial means of promoting students’ creative activities and their intellectual skills in the process of teaching grammar. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject граматична компетентність ua
dc.subject метод проектів ua
dc.subject психолого-педагогічні засади формування граматичної компетентності ua
dc.subject творче мислення ua
dc.subject інтелектуальні вміння ua
dc.subject grammatical competence ua
dc.subject project-based method ua
dc.subject psychological-and-educational foundations of forming grammatical competencies ua
dc.subject creative thinking ua
dc.subject intellectual skills ua
dc.subject.classification 37.016.091.313:811.161.2 ua
dc.title Психолого-педагогічні засади формування граматичної компетентності старшокласників з використанням методу проектів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу