У статті аналізуються позиції науковців щодо дефініції понять “творчість” і
“креативність”, розглядаються процеси, що позначаються ними; обґрунтовується
авторський підхід до визначення зазначених понять. Стверджується, що креативність інтегрована у творчість у понятійному і процесуальному аспектах. Висловлюється думка, що творчість є процесом творчої діяльності, спрямованої на створення якісно нового продукту, на пошук нестандартного рішення задачі, тобто діяльність заради процесу. Креативність, навпаки, є роботою на результат з метою створення кінцевого продукту. Обґрунтовано, інтегративний характер креативності, що нерозривно пов’язана із інтелектуальною, емоційною, рефлексивною, вольовою, мотиваційною і діяльнісною сферами особистості.
Наголошено, що креативність не є вродженою характеристикою індивіда, а може бути сформованою завдяки особливим умовам виховання та навчання, основними з яких є розвиток особистості, мотивація до творчої діяльності та свобода індивідуальності. Зроблено висновок, що креативність і творче мислення як особистісні категорії є обов’язковими компонентами у складі професійної компетентності будь-якого фахівця.
The viewpoints of scientists on the definition of the concepts of "oeuvre" and "creativity" is analysed and the processes that are designated by them are considered. Along with this the author’s approach to the definition of these concepts is pointed out as well. It is argued that the creativity is integrated into the oeuvre in conceptual and procedural aspects. The opinion is stated that the oeuvre is a process of creative activity aimed at creating a qualitatively new product, searching for a nonstandard solution of a task, that is an activity for the sake of the process On the contrary, the creativity is a work for the result in order to create the final product. It is demonstrated that the integrative
nature of creativity links with the intellectual, emotional, reflexive, volitional, motivational and activity spheres of the individual. It is emphasized that creativity is not an innate characteristic of an individual, but may be formed due to special conditions of education and training, the main of which is the development of personality, motivation for creative activity and freedom of individuality. It is concluded that creativity and creative thinking as personal categories are a compulsory components of the professional competence of any specialist.