У статті досліджено структуру курсів регіональних навчальних центрів ІСАО з
авіаційної безпеки. Проаналізовано, що успіх професійної підготовки фахівців з авіаційної безпеки залежить від вдалого поєднання форм і методів навчання, які у своїй діяльності використовують навчальні центри ІСАО. Охарактеризовано основні форми навчання: навчальні заняття, самостійна робота, практична підготовка, контрольні заходи. Запропоновані варіації понять “форма організації навчання” та “навчальні заняття”. ІСАО у своїй навчальній діяльності керується принципом поєднання традиційних і не традиційних форм навчання, а також впровадження у процес професійної підготовки фахівців з авіаційної безпеки інноваційних методик навчання, прикладом є низка практикумів з авіаційної безпеки Workshop. Регіональні навчальні центри ІСАО також приділяють значну увагу підбору кандидатур на посади викладачів курсів, адже саме від компетентності,професіоналізму та особистого професійного досвіду залежить успішність та якість процесу професійної підготовки слухачів. Також у статті відзначено важливість самостійної підготовки слухачів, як спосіб саморозвитку та самовдосконалення.
The article analyzes The structure of the courses of ICAO regional training centers for aviation security. It is analyzed that the success of the professional training of aviation security specialists depends on the successful combination of forms and methods of study, which in their activities use the training centers of the ICAO. The basic forms of study are characterized: training sessions, independent work, practical training, control measures. Proposed variations of the concepts “form of organization of study” and “training classes”. ICAO in its training activities is guided by the principle of combining traditional and non-traditional forms of study, as well as the introduction of innovative
methods of study in the training of aviation security specialists, an example is a series of aviation security workshops. Regional training centers of ICAO also make great attention to the selection of candidates for the positions of the instructors of courses, since the success and quality of the process of professional training of listeners depends on competence, professionalism and personal professional experience. Also in the article the importance of independent preparation of listeners is noted, as a way of self-development and self-improvement.