У статті розглянуто актуальне питання профорієнтаційної роботи в середній загальноосвітній школі, особливу роль вчителів, батьків та психологів у виборі молодою людиною свого місця в житті, подальшого шляху навчання і праці. Визначено мету профільного навчання та його вимоги як до особистості учня, так і до вчителя-предметника. Проаналізовано шкільну роботу з огляду на професійне самовизначення школярів.
В статье рассмотрен актуальный вопрос профориентационной работы в средней общеобразовательной школе, особенной роли учителей, родителей и психологов в выборе молодым человеком своего места в жизни, дальнейшего пути обучения и труда. Определена цель профильного обучения и его требования как к личности ученика, так и к учителю-предметнику. Проанализирована школьная работа, направленная на профессиональное самоопределение школьников.
In the article the pressing question of vocational orientation work is considered at middle general school. The special role of teachers, parents and psychologists in the young man’s choice of the place in life way of teaching and workplace is researched. The purpose of the profile teaching and its requirements to student’s personality and to teacher are difinied. School work, which is directed to professional self-determination of schoolboys, is analysed.