У статті розглядається проблема інституту кураторства українських ВНЗ. Аналізуються задачі, які постають перед кураторами груп іноземних студентів. Розглядаються думки різних дослідників цієї проблеми. Визначаються основні напрямки виховної роботи куратора з іноземними громадянами. Висвітлюються також складові особистості успішного куратора. Окрему увагу приділено розгляду факторів соціокультурного характеру, що впливають на успішну адаптацію іноземних студентів. Матеріали статті можуть бути використані для позааудиторної роботи з іноземними студентами, що навчаються в Україні.
В статье рассматривается проблема института кураторства украинских вузов. Анализируются задачи, которые предстают перед кураторами групп иностранных студентов. Рассматриваются мнения различных исследователей данной проблемы. Определяются основные направления воспитательной работы куратора с иностранными гражданами. Освещаются также составляющие личности успешного куратора. Отдельное внимание уделяется рассмотрению факторов социокультурного характера, влияющих на успешную адаптацию иностранных студентов. Материалы статьи могут быть использованы для внеаудиторной работы с иностранными студентами, обучающимися в Украине.
The problem of the curatorship of Ukrainian universities is examined in this article. The challenges that stand before curators of groups of foreign students have been analyzed. The views of various researchers of the problem are considered. Major areas of educational work of the curator of foreign students are identified. The components of the personality of a successful curator are highlighted. Special attention is paid to the socio-cultural factors, which affect successful adaptation of foreign students. Materials of the article may be used for extracurricular activities for foreign students studying in Ukraine.