У статті обґрунтовано актуальність проблеми підготовки майбутніх учителів
математики до розвитку мотивації учнів профільних класів до підприємницької і фінансової
діяльності; розглянуто підстави для включення до складу методичної діяльності вчителів
математики напряму, пов’язаного з формуванням в учнів мотивів підприємницької і фінансової
діяльності; проаналізовано понятійно-категоріальний апарат дослідження аспекту проблеми
фінансово-економічного виховання учнів, пов’язаного з мотивацією підприємницької і фінансової
діяльності; визначено умови і запропоновано способи розвитку мотивації підприємницької
діяльності і фінансової поведінки майбутніх учителів математики і учнів профільних класів у
процесі вивчення математичних дисциплін.
In the article justified actuality of problem of preparation future teachers of mathematics is
reasonable to motivation of profile classes of students to entrepreneurial and financial activity; grounds
are considered for including in the complement of methodical activity of teachers of mathematics of the
direction related to forming at reasons of students of entrepreneurial and financial activity; the concept
and category vehicle of research one of aspects problem of financial and economic education is analysed
students in the process of educating bound by з motivation of entrepreneurial and financial activity;
terms are certain and the methods of development of motivation of entrepreneurial activity and financial
behavior of future teachers of mathematics and profile classes of students are offered in the process of
study of mathematical disciplines.