У статті, на основі проведеного дослідження, узагальнено досвід організації морального виховання учнівської молоді, висвітленого на сторінках вітчизняної педагогічної періодичної періодики у 50-80-ті роки ХХ століття. Подано ефективні методи, форми та засоби організації морального виховання учнівської молоді. Встановлено тісний зв’язок морального виховання з трудовим у радянській школі. Висвітлено значення роботи піонерських та комсомольських організацій у становленні особистості. Розкрито роль періодики у радянській школі щодо морального виховання учнівської молоді. Проаналізовано вплив періодики на виховання молоді у наш час. Наведено актуальні питання, що потребують відновлення, збереження та подальшого використання в сучасних умовах розвитку української держави.
В статье, на основе проведенного исследования, обобщен опыт организации нравственного воспитания учащейся молодежи освещенного на страницах отечественной педагогической периодической периодики в 50-80-е годы ХХ века. Подано методы, формы и средства организации и осуществления нравственного воспитания учащейся молодежи. Установлена тесная связь нравственного воспитания с трудовым в советской школе. Освещено значение работы пионерских и комсомольских организаций в становлении личности. Раскрыта роль периодики в советской школе в нравственном воспитании учащейся молодежи. Проанализировано влияние периодики на воспитание молодежи в наше время. Приведены актуальные вопросы, требующие восстановления, сохранения и дальнейшего использования в современных условиях развития украинского государства.
In article, based on the research, the experience of the moral education of youth illuminated on the pages of national educational periodical periodicals in 50-80th years of XX century is summarized. The effective methods, forms and means of moral education of youth are posted. Close relationship between labor and moral education in the Soviet school is established. The meaning of the work of the Pioneer and Komsomol organizations in the process of formation of personality is illuminated. The role of periodicals on moral education of youth in the Soviet school is revealed. The influence of periodicals on education of youth in our time has been analyzed. Current issues that need restoration, preservation and further usage in modern conditions of the development of Ukrainian state are given.