У статті розглядається проблема адаптації іноземних студентів до умов навчання в українських технічних вищих навчальних закладах. Детально аналізуються стадії (фази) соціокультурної адаптації, що забезпечують успішне навчання в новому культурному середовищі. Особлива увага приділяється розгляду психолого-педагогічних труднощів, з якими стикаються іноземні студенти в перший рік навчання в Україні. Розкривається також значення поняття соціокультурна компетентність іноземних студентів. Значна увага приділяється проблемі створення навчальних матеріалів, які сприяють соціокультурній адаптації туркменських студентів в Україні. При відборі тематики навчальних матеріалів враховується профіль майбутньої спеціальності студентів. Матеріали статті можуть бути використані в аудиторній і позааудіторній роботі з російської мови з іноземними студентами, які навчаються в Україні.
В статье рассматривается проблема адаптации иностранных студентов к условиям обучения в украинских технических вузах. Подробно анализируются стадии (фазы) социокультурной адаптации, обеспечивающие успешное обучение в новой культурной среде. Особое внимание уделяется рассмотрению психолого-педагогических трудностей, с которыми сталкиваются иностранные студенты в первый год обучения в Украине. Раскрывается также значение понятия социокультурная компетентность иностранных студентов. Значительное внимание уделяется проблеме создания учебных материалов, способствующих социокультурной адаптации туркменских студентов в Украине. При отборе тематики учебных материалов учитывается профиль будущей специальности студентов. Материалы статьи могут быть использованы для аудиторной и внеаудиторной работы по русскому языку с иностранными студентами, обучающимися в Украине.
In the article the problem of adaptation of foreign students to the conditions of studying in Ukrainian technical universities is considered. The steps (phases) of the socio-cultural adaptation that ensure successful learning in a new cultural environment is analyzed in details. Particular attention is paid to the psychological and pedagogical challenges faced by foreign students in the first year of studying in Ukraine. The meaning of the concept “socio-cultural competence of foreign students” is revealed. Considerable attention is paid to the problem of creation of educational materials that promote socio-cultural adaptation of Turkmen students in Ukraine. Future specialty of students is considered in the selection of subjects of educational materials. Materials of the article may be used for classroom and extracurricular activities in the Russian language for foreign students studying in Ukraine.