ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Савченко, Р. В. | |
dc.date.accessioned | 2019-03-12T14:40:53Z | |
dc.date.available | 2019-03-12T14:40:53Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Савченко, Р. В. Використання принципів художнього реалізму у балетних виставах 1930-х років на прикладі балетмейстерської діяльності Павла Вірського та Миколи Болотова / Р. В. Савченко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХVІ (136). – С. 214-222. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23595 | |
dc.description.abstract | У публікації висвітлено особливості балетмейстерської діяльності відомих українських хореографів 1930-х років – Павла Вірського (1905–1975) та Миколи Болотова (1904–1955). Визначено основні етапи їхньої роботи у кількох балетних трупах України, проаналізовано кращі танцювальні вистави. Доведено, що особливу увагу постановники приділяли побудові й розробці масових танцювальних сцен. Прагнучи до життєво-історичної правдоподібності, вони знаходили узагальнюючи деталі, виразні художні штрихи. Стверджуючи принципи реалістичної балетної вистави, П. Вірський та М. Болотов повністю відмовилися від танцю заради танцю і відтворювали в хореографії справжні драматичні образи. Можливість використання розроблених П. Вірським та М. Болотовим реалістичних прийомів побудови хореографічного спектаклю в умовах сьогодення обумовлює актуальність даного дослідження. | ua |
dc.description.abstract | The publication features peculiarities of the choreography of well-known Ukrainian choreographers of the 1930s – Pavlo Virsky (1905–1975) and Mykola Bolotov (1904–1955). The basic stages of their work in several ballet troupes of Ukraine are determined, the best dance performances are analysed. It has been proved that the directors paid special attention to the construction and development of mass dance scenes. Striving for life-historical plausibility, they found generalizing details, expressive artistic features. Affirming the principles of a realistic ballet performance, P. Virsky and M. Bolotov completely abandoned dance for the sake of dance and reproduced true dramatic images in choreography. Possibility of the use of worked out Pavlo Virsky and Mykola Bolotov realistic receptions of construction of choreographic theatrical in the conditions of present time stipulates actuality of this research. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | балетмейстерське мистецтво | ua |
dc.subject | композиція балетної вистави | ua |
dc.subject | принципи художнього реалізму | ua |
dc.subject | балетна драматургія | ua |
dc.subject | choreography | ua |
dc.subject | ballet composition | ua |
dc.subject | principles of artistic realism | ua |
dc.subject | ballet dramaturgy | ua |
dc.subject.classification | 792.8(092)"1930/1939" | ua |
dc.title | Використання принципів художнього реалізму у балетних виставах 1930-х років на прикладі балетмейстерської діяльності Павла Вірського та Миколи Болотова | ua |
dc.title.alternative | Application of the principles of artistic realism in ballet performances of the 1930s by the example of choreography of Pavlo Virsky and Mykola Bolotov | ua |
dc.type | Article | ua |