У статті визначено й обґрунтовано сучасні підходи до формування лінгвістичної
компетентності майбутніх учителів іноземних мов у процесі навчання української мови.
Запропоновано визначення лінгвістичної компетентності майбутніх учителів іноземних мов як
ґрунтовне володіння мовною теорією української та іноземних мов, уміння застосовувати ці
знання в будь-якій життєвій ситуації, здатність до компаративного аналізу мовних одиниць,
володіння фоновими знаннями. Акцентовано, що лінгвістична компетентність є провідним
складником комунікативної компетентності студентів. З’ясовано, що сучасні підходи
сприяють виробленню в студентів психологічної настанови на систематичне розширення й
поглиблення знань, формування лінгвістичної компетентності майбутніх учителів іноземних
мов. Охарактеризовано поняття “підхід” як багаторівневе складне утворення, що визначає
діяльність педагогів задля вирішення провідних розвивальних і виховних завдань у системі
підготовки майбутніх учителів іноземних мов. Проаналізовано компетентнісний,
контекстний, соціокультурний, текстоцентричний підходи у формуванні лінгвістичної
компетентності майбутніх учителів іноземних мов.
The article defines and substantiates modern approaches to the formation of the linguistic
competence of future teachers of foreign languages in the process of teaching the Ukrainian language.
The definition of the linguistic competence of future teachers of foreign languages as a thorough know
ledge of the language theory of Ukrainian and foreign languages, the ability to applythis know
ledgeinany life situation, the ability to compare the languageunits, the possession of background know
ledge is proposed. It is emphasized that linguistic competence is the leading component of
communicative competence of students. It is foundthat modern approaches contribute to the
development of a psychological attitude among students in the systematic expansion and deepening of
know ledge, the formation of the linguistic competence of future teachers of foreign languages. The
term “approach” is described as a multilevel complex education that determines the activity of
teachers for solving leading development al and educational problems in the system of training future
teachers of foreign languages. Competent, contextual, sociocultural, text centric approaches in the
formation of the linguistic competence of future teachers of foreign languagesare analyzed.