В історії хореографічного мистецтва спектакль “Жізель” став найвищою точкою
розвитку не лише французького, а й світового балетного театру ХІХ століття. У публікації
здійснено спробу пояснити історичні та художні особливості балетної вистави “Жізель”
А.-Ш. Адана, одної з найпопулярніших спектаклів академічної спадщини у репертуарі
Національної опери України. Актуальність проблеми зумовлена необхідністю формування нової
– безпристрасної й неупередженої – оцінки творчості українських радянських артистів і
балетмейстерів, які працювали над створенням балетного репертуару вітчизняних театрів. У
статті проаналізовано історіографію проблеми; розглянуто історію створення балету на
західноєвропейській сцені; досліджено специфіку хореографічних редакцій “Жізелі”,
поставлених на головній балетній сцені Києва Михайлом Мордкіним, Леонідом Жуковим,
Костянтином Сергеєвим.
In history of choreographic art the theatrical of "Zhizel’" became the highest point of
development of the not only French but also world ballet theatre of ХІХ of century. An attempt to
explain the historical and artistic features of ballet of “Zhizel’” And is carried out in a publication.
Ш. Adant, becoming one of the most popular theatricals of classic legacy in the repertoire of National
opera of Ukraine. Actuality of problem is predefined by the necessity of forming of new – passionless
and impartial are estimations of work of the Ukrainian soviet artists and ballet-masters which worked
on creation of ballet repertoire of home theatres. In the article analysed historiography of problem;
history of creation of ballet is considered on the zapadnoevropeyskoy stage; the specific of
choreographic releases of “Zhizeli” is investigational put on the main ballet stage of Kiev Michael
Mordkinym, Leonid Zhukovym, Konstantinom Sergeevym.