У статті зроблено аналіз навчально-виховного процесу сучасного закладу освіти,
визначено у ньому роль та місце хмаро орієнтованих засобів та властивостей хмарної моделі
використання сервісів. Розглянуто міжнародні документи в галузі хмарних обчислень, які
визначають базову термінологію і архітектуру для цієї галузі. Зроблено аналіз означень хмаро
орієнтованого навчального середовища, з’ясовано діяльність усіх учасників навчально-
виховного і наукового процесів та вимоги до їх наповнення. Дібрано хмаро-орієнтовані додатки
та сервіси, які доцільно використовувати у навчальному процесі навчального закладу, а саме сервіси мережі Інтернет (електронні бібліотеки, портали, форуми, чати), соціальні інтернет-
сервіси (соціальні мережі, пошукові системи, карти знань), системи дистанційного навчання
(Moodle, Learning Space). Розглянуто сервіси навчальної взаємодії (віртуальні класи, системи
спільної роботи з додатками у хмаро орієнтованому середовищі, засоби для організації
інтернет-конференцій та ін.).
Зроблено детальний аналіз видів та класифікації електронних освітніх ресурсів, визначено
місце хмаро орієнтованих засобів навчання у професійній діяльності педагога.
The article analyzes of educational-educator process of modern establishment of education is
done in the article, certainly in him role and place of the cloud facilities and properties of cloudy model
of the use of services. International documents are considered in industries of the cloud computing, that
determine base terminology and architecture for this industry. The article analyzes of determinations of
cloud educational environment, activity of all participants of educational-educator and scientific
processes and requirement is found out to their filling. It is neat cloud additions and services that it is
expedient to use in the educational process of educational establishment, namely services of network
the Internet (e-librarys, portals, forums, chats), social Internet-services (social networks, searching
systems, maps of knowledge), controlled from distance departmental (Moodle, LearningSpace)
teaching. Services of educational cooperation (are considered virtual classes, systems of joint work
with additions in cloud environment, facilities for organization of Internet-conferences ets.