У статті розглянуто методику створення навчальних планів і програм з іноземних мов в
британських університетах. Зокрема визначено основні засади розробки сучасних навчальних
планів і програм з іноземних мов у вищих навчальних закладах Великої Британії, охарактеризовані
принципи та підходи до укладання навчальних планів і програм з іноземних мов як професійно
спрямованої дисципліни. Зокрема встановлено, що процес відбору змісту навчальних планів і
програм з іноземної мови складається з таких послідовних етапів: консультації, відбір і організація
навчального матеріалу, добір навчальних завдань і вправ, контроль ефективності.
У статті визначено, що ефективність етапів розроблення навчальних планів і програм з
іноземної мови як професійно спрямованої дисципліни зумовлена такими чинниками, як аналіз
відомостей, які надходять від студентів до початку навчального процесу, а також протягом
навчання; оцінювання результативності навчання іноземної мови після його завершення та
застосуванням отриманих даних під час наступної стадії планування; використання сукупності емпіричного досвіду та новітніх наукових досліджень у сфері навчання іноземних
мов на всіх стадіях укладання навчальних планів і програм з іноземної мови як професійно
спрямованої дисципліни.
Підготовка навчальних планів і програм з іноземної мови в британських університетах
являє собою динамічний процес, що має певні особливості, які полягають у дотриманні
послідовності певних етапів розроблення вказаних навчальних планів та програм. Така
процедура укладання навчальних планів і програм з іноземних мов забезпечує їхню високу
адаптивність до індивідуальних потреб суб’єктів навчання та вимог сучасного ринку праці
Великої Британії.
In the article the methodology of modern languages programmes and curricula design in the
universities Great Britain is considered. The core foundations of the development of current foreign
languages programmes and curricula in British higher education establishments are determined, the
respective principles and approaches to professionally-oriented foreign languages programmes and
curricula design are specified. Thus, it is established, that the process of selecting the content of
modern languages programmes and curricula should comprise three successive stages, namely,
consultations, selection and organization of the material, selection of educational tasks and exercises,
quality management.
In the article it is determined, that the efficiency at every stage of professionally-oriented foreign
languages programmes and curricula development is stipulated by such factors as analysis of the data
collected both before the commencement of a language course and during the whole process of
teaching; evaluation the efficiency of teaching modern languages after the completion of the course
and implementation of the data received into the next stage of planning; introduction of the wide scope
of empirical experience and the state-of-the-art research in the sphere of teaching foreign languages at
all stages of designing thereof.
Elaboration of modern languages programmes and curricula in British universities should be
seen as a dynamic process embodying a number of features, which envisage adhering to specific stages
of designing and developing the respective programmes and curricula. The aforementioned procedure
of elaborating foreign languages programmes and curricula could promote adaptability to individual
needs of the participants of the educational process and requirements of the current British labour
market.