Сучасні міжнародні відносини України з іншими державами потребують фахівців нового
покоління. У статті розглядаються актуальні проблеми підготовки майбутніх фахівців з
міжнародних відносин у педагогічному університеті. В контексті досліджуваного питання
аналізується термін “компетенція” та його значення для структурування професійної
підготовки студентів. Подано авторське визначення поняття “компетенція”, виходячи із
специфіки підготовки студентів у галузі міжнародних відносин у вищому педагогічному
навчальному закладі. З погляду формування відповідних компетенцій характеризуються
нормативні та вибіркові дисципліни навчального плану підготовки бакалаврів спеціальності
“міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії”. Студенти повинні
володіти інформацією з міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій, на
основі якої формувати знання та уміння і використовувати сформовані знання у практичній
діяльності, застосовуючи навички, набуті під час виробничої практики та досвід, отриманий у
процесі професійної виробничої практики з відривом від навчання.
The modern international relations of Ukraine with other states require the specialists of new
generation. The article deals with the actual problems of preparing future specialists in international
relations at the Pedagogical University. In the context of the investigated issue, the term “competence”
and its significance for structuring students’ professional training are analyzed. The author’s definition
of the concept “competence” is given in accordance with specifics of students’ training in the field of
international relations at higher pedagogical educational institutions. The normative and selective
disciplines of bachelors of the specialty “International relations, public communications and regional
studios” training curriculum are characterized from the point of view of students` relevant
competencies formation. Students must own information from international relations, public
communications and regional studios, on the basis of which to form knowledge and ability and use the
formed knowledge in practical activity, applying skills, purchased during productive practice and
experience, got in the process of professional productive practice with tearing away from studies.