Зміст підготовки майбутніх інженерів-програмістів у закладах вищої освіти має сприяти формуванню у студентів професійних компетентностей. Підґрунтям для формування такого змісту є парадигми програмування, які забезпечують його усталеність в умовах постійного оновлення технологій розробки. У межах дослідження розглядається проблема удосконалення змісту навчання студентів об’єктно-орієнтованій парадигмі. Для її вирішення пропонується формування наскрізної змістовної лінії вивчення об’єктно-орієнтованої парадигми у складі дисципліни "Програмування", а також низки інших дисциплін циклу професійної підготовки. Для проектування змісту використовується метод якісного контент-аналізу джерел, присвячених об’єктно-орієнтованій парадигмі. За результатами аналізу визначена послідовність вивчення об’єктно-орієнтованих засобів мов програмування, а також методів об’єктно-орієнтованого аналізу і проектування. Результатом дотримання цієї наскрізної лінії є формування у студентів компетентностей у сфері об’єктно-орієнтованої розробки.
Содержание подготовки будущих инженеров-программистов в учреждениях высшего образования должно способствовать формированию у них профессиональных компетентностей. Основой для формирования такого содержания являются парадигмы программирования, которые обеспечивают его устойчивость в условиях постоянного обновления технологий разработки. В данной работе рассматривается проблема совершенствования содержания обучения студентов объектно-ориентированной парадигме. Предлагается формирование сквозной содержательной линии изучения объектно-ориентированной парадигмы. Для проектирования содержания используется метод качественного контент-анализа источников, посвященных объектно-ориентированной парадигме. Определена последовательность изучения объектно-ориентированных средств языков программирования, а также методов объектно-ориентированного анализа и проектирования. Результатом соблюдения этой сквозной линии является формирование у студентов компетентностей в сфере объектно-ориентированной разработки.
An educational content of training of future software engineers at universities should aid the formation of their professional competencies. The programming paradigms are the basis for the creation of such content since ensuring its sustainability in circumstances of software development technologies updating. In this paper, we examine the problem of improving the educational content in the field of learning of object-oriented paradigm. We offer to form a cross-cutting content line for learning object-oriented paradigm as a part of the "Programming" course, as well as a number of other curricular courses. To design the educational content we use the method of qualitative content analysis of sources devoted to object-oriented paradigm. On this basis, we define a sequence of studying object-oriented programming, analysis, and design. The result of compliance with this cross-cutting line is the formation of students’ competence in the field of object-oriented development.