статті доводиться значимість філософсько-антропологічної думки для модернізації
сучасного культурно-освітнього процесу та розкривається цей ресурс на прикладі роздумів
Г. Сковороди про діалогізацію освіти і культури. Вагомий внесок мислителя полягає в обґрунтуванні
ідей духовного піднесення людини за допомогою діалогу, який слід розгорнути навколо універсалій:
діалогічність, саморозвиток людини від пізнання себе до пізнання світу і вищих цінностей,
людиномірність, природо-й-культуровідповідність, етико-гуманістична і майєвтична
спрямованість діалогу.
In the article the importance of philosophical-anthropological thought for the modern culturaleducational
process is justified and this resource is revealed on the example of G. Skovoroda’s thoughts on
education and culture dialogization. The significant contribution of the thinker is in grounding the ideas of a
man’s spiritual rise with the help of dialogue which has to be evolved around the universals: dialogueness,
human self-development toward the perception of himself and cognition of the world and high values, human
dimension, nature-culture-appropriateness, ethic-humanistic and maieutics direction of dialogue.