У статті розкривається сутність поняття компетентності. Визначено роль та значення
фізичних компетентностей, які формуються в студентів у процесі навчання фізики у вищих
навчальних закладах. Зміст фізичних компетентностей, які ми запропонували для студентів
невід’ємно пов’язані із ключовими, що сприятимуть розвитку всіх видів компетентностей студентів.
Вивчення загального курсу фізики має не тільки дати студентам знання, а й сформувати
достатній рівень фізичних компетентностей. Тому складовими навчальних досягнень студентів у
процесі навчання з фізики є не лише володіння навчальним матеріалом та здатність його відтворити,
а й уміння та навички знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та застосовувати в
стандартних і нестандартних ситуаціях у межах вимог навчальної програми.
У навчально-виховному процесі із загального курсу фізики доцільно здійснювати формування
компетентного фахівця, підготовленого до активної професійної й суспільної діяльності, якщо
організувати цей процес на засадах діяльнісної, особистісної та професійної орієнтації, за допомогою
самостійної та активної пізнавально-пошукової діяльності студентів.
Essence of concept of competence opens up in the article. Certainly role and value of physical
kompetentnostey, which are formed for students in the process of studies of physics in higher educational
establishments. Table of contents of physical kompetentnostey, what of us offered for students inalienably
related to key, that will assist development of all types of kompetentnostey students.
The study of flat rate of physics has not only dates the students of knowledge but also to form the
sufficient level of physical kompetentnostey. Therefore the constituents of educational achievements of
students in the process of studies from physics is not only a domain and ability of him to reproduce but also
ability and skills to find necessary information, analyse it and apply in standard and non-standard situations
within the limits of requirements of on-line tutorial educational material.
In to educational process from the flat rate of physics it is expedient to carry out forming of competent
specialist, geared-up to active professional and public activity, if to organize this process on principles of
diyal’nisnoy, personality and professional orientation, by independent and active cognitive searching to
activity of students.