У статті з’ясовуються історичні передумови зародження художньо-трудової діяльності дівчат у загальноосвітніх школах України з 1917 по 1991 роки. Визначені суперечності, які посилюють порушену проблему. Окреслено процес становлення терміну художньо-трудова діяльність. На основі визначених історичних періодів і субперіодів у становленні трудової підготовки молоді в школах України, проведено системний аналіз і виокремлено віхи у становленні художньо-трудової діяльності дівчат. Акцентується увага на найбільш вагомих документах і історичних фактах кожного з визначених періодів. Наводиться коротка характеристика зазначених субперіодів. На основі наведених фактів зроблені відповідні висновки щодо становлення художньо-трудової діяльності дівчат у загальноосвітніх навчальних закладах України зазначеного періоду. Визначені перспективи подальших історико-педагогічних досліджень у галузі теорії і методики трудового навчання із порушеної у статті проблеми.
The article investigates the historical background of the origin of art-work of girls in secondary schools of Ukraine from 1917 to 1991. Identified contradictions that enhance pointed problem. Outlined the process of becoming of the term “art-work”. On the basis of certain historical periods and sub-period in establishing of work training of youth in the schools in Ukraine, conducted a systematic analysis and distinguished milestones in the development of art-work of girls. Attention is focused on the most important documents and historical facts of each of the specified periods. A brief description of these sub-periods is given. Based on these facts the appropriate conclusions are made regarding the establishment of art-workof girls in secondary schools of Ukraine during the period. It identifies prospects of further historical and educational research in the theory and methods of labor education referring the pointed in the article problem.