Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

До питання про теоретичну модель фігуративних перетворень в образотворчому мистецтві: естетичний аналіз

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вячеславова, О. А.
dc.date.accessioned 2018-12-21T10:46:50Z
dc.date.available 2018-12-21T10:46:50Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Вячеславова, О. А. До питання про теоретичну модель фігуративних перетворень в образотворчому мистецтві : естетичний аналіз / О. А. Вячеславова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 7 : Релігієзнавство. Культурологія. Філософія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 34 (47). – С. 107-113. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22333
dc.description.abstract У статті здійснений досвід екстраполяції ідей структуралізму та неориторики щодо риторичних операцій у галузь теорії мистецтва. Як базисна щодо питання образотворчого тропосу визначена проблема співвідношення іконічного та лінгвістичного символізму. Авторка пропонує схему структурної будови твору як іконічного знаку з метою наступного дослідження специфіки риторичних модифікацій у мистецтві. Виокремлено та описано парадигматичний та синтагматичний плани твору, на яких відбувається утворення тропів та фігур. Експліковано асинтаксичність іконічної синтагми. Розглянутий принцип організації образотворчої парадигми на основі зображувального мотиву, що утворює семантичне поле. За допомогою поняття “субстанція вираження” обґрунтована нерелевантність диференціації образотворчих фігур за принципом “форми” та “змісту”. Здійснена адаптація неориторичних понять “маркер” та “нульовий ступінь” до образотворчого мистецтва. ua
dc.description.abstract The article presents the experience of the extrapolation of the ideas of structuralism and neorhetoric to the theory of art. As the base in the solution of the question of the Tropos in fine arts is defined the problem of correlation of iconic and linguistic symbolism. The author offers a structural diagram of the art work as aniconic sign for subsequent study of the specifics of rhetorical modifications in art. The article explicates the paradigmatic and syntagmatic plans of art work, which are associated with the formation of tropes and figures. Author consideres the principle of organizing of the paradigm on the basis of visual motif, forming the semantic field. With the help of concept of “substance of expression”, the article justifies the irrelevance of differentiation of figures in the visual arts on the principle of “form” and “content” . The author implemented the adaptation of neorhetoric concepts of “token”, “zerolevel” to the visual arts. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject іконічний знак ua
dc.subject неориторика ua
dc.subject фігура ua
dc.subject троп ua
dc.subject референціальна метафора ua
dc.subject парадигма ua
dc.subject синтагма ua
dc.subject маркер ua
dc.subject нульовий ступінь ua
dc.subject iconic sign ua
dc.subject neorhetoric ua
dc.subject trope ua
dc.subject figure ua
dc.subject referential metaphor ua
dc.subject paradigm ua
dc.subject syntagma ua
dc.subject marker ua
dc.subject.classification 111.852:75.01 ua
dc.title До питання про теоретичну модель фігуративних перетворень в образотворчому мистецтві: естетичний аналіз ua
dc.title.alternative To the Question of Theoretical Model of Figurative Transformations in Fine Art ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу