Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сучасні підходи до проблеми порушень психічного розвитку у дітей

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ферт, О. Г.
dc.date.accessioned 2018-12-12T11:54:18Z
dc.date.available 2018-12-12T11:54:18Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Ферт, О. Г. Сучасні підходи до проблеми порушень психічного розвитку у дітей / О. Г. Ферт // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 34. – С. 103-107. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22136
dc.description.abstract У статті з’ясовано, що проблема порушень психічного розвитку дітей є найбільш поширеною та актуальною проблемою у галузі допомоги дітям з особливими потребами, обґрунтовано важливість відповідності сучасним поглядам на природу порушень психічного розвитку при плануванні стратегій допомоги таким дітям Розглянуто основні підходи у класифікації порушень психічного розвитку з точки зору авторитетних міжнародних організацій сфери охорони психічного здоров’я. ua
dc.description.abstract The article finds that the problem of violations of children's mental development is the most widespread and actual problem in the field of care for children with special needs, according to experts, at least 13% of people under the age of 15 and 43% of those between the ages of 13 and 18 have problems with mental health. The importance of conforming to modern views on the nature of violations of mental development in planning strategies for helping such children is substantiated. The main approaches in the classification of mental disorders are considered from the point of view of authoritative international organizations of the sphere of mental health. An evolutionary approach is one of the greatest innovations. According to this approach, the majority of mental disorders manifests in childhood and adolescence and characterized by various clinical manifestations that are considered in the context of psychiatry of development for different periods of life. The new group of disorders "violation of neurodevelopment" is formed from diagnostic categories based on the notion of general neurobiological features. The severity of the disorder is determined not by the IQ, but by the level of adaptive functioning. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject порушення психічного розвитку ua
dc.subject гіперактивний розлад з дефіцитом уваги ua
dc.subject еволюційно орієнтований підхід ua
dc.subject порушення нейророзвитку ua
dc.subject violation of mental development ua
dc.subject Attention Deficit Hyperactivity Diorder ua
dc.subject evolution-oriented approach ua
dc.subject violation of neurodevelopment ua
dc.subject.classification 162.16:37.042.2 ua
dc.title Сучасні підходи до проблеми порушень психічного розвитку у дітей ua
dc.title.alternative Modern Approaches to the Issue of Violations of Children's Mental Development ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу