Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичне обґрунтування методики формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Утьосова, О. І.
dc.date.accessioned 2018-12-12T11:51:18Z
dc.date.available 2018-12-12T11:51:18Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Утьосова, О. І. Теоретичне обґрунтування методики формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю / О. І. Утьосова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 34. – С. 97-103. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22134
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю. Автором охарактеризовано психологічні особливості, типи та рівні засвоєння знань з математики (рахунку) дітьми з тяжкими інтелектуальними порушеннями. Розкрито сутність та зміст середовищного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного методологічних підходів, що стали підґрунтям для розробки технології оптимізації засвоєння математичних уявлень дітьми з розумовою відсталістю. Охарактеризовано систему дидактичних принципів організації освітньо-виховного середовища, таких як: принцип наочності та практичної діяльності; усвідомленості й активності в навчанні; спрощення навчального матеріалу; принцип системності та послідовності засвоєння навчального матеріалу; науковості та доступності; диференційованого та індивідуального підходу; організації комплексного навчання математиці (рахунку); принцип корекційної спрямованості навчання математиці; ,,наскрізний” принцип формування математичних уявлень та навичок. У статті автор розкриває зміст психологічного та педагогічного блоків технології організації оптимізації засвоєння математичних уявлень дітьми з розумовою відсталістю, а також етапи її впровадження. ua
dc.description.abstract The article with the problem of elementary mathematical representation formation in children with moderate and severe mental retardation. The author characterizes the psychological features, types and levels of knowledge mastering in mathematics (arithmetics) by children with severe intellectual disabilities. The essence and content of environmental, personally-oriented, activity-based methodological approaches that have become the basis for the development of technology for optimizing the assimilation of mathematical representations by children with mental retardation is revealed. The system of didactic principles for organizing the educational and educational environment, such as: the principle of visibility and practical activity, is characterized; awareness and activity in learning; simplification of educational material; the principle of systematic and sequential assimilation of educational material; scientificity and accessibility; the differentiated and individual approach; the organization of integrated instruction in mathematics (arithmetics); the principle of correctional orientation of teaching mathematics; the comprehensive principle of formating mathematical representations. The author has revealed the content of psychological and pedagogical blocks of the technology for optimizing the assimilation of mathematical representations by children with mental retardation, as well as the stages of its implementation. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject помірна та тяжка розумова відсталість ua
dc.subject виразні інтелектуальні порушення ua
dc.subject технологія ua
dc.subject корекція ua
dc.subject навчання ua
dc.subject формування математичних уявлень ua
dc.subject moderate and severe mental retardation ua
dc.subject expressive intellectual disturbances ua
dc.subject technology ua
dc.subject correction ua
dc.subject learning ua
dc.subject forming mathematical representations ua
dc.subject.classification 376-056.313 : 51 (045) ua
dc.title Теоретичне обґрунтування методики формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю ua
dc.title.alternative Theoretical rationale of the methodology for the formation of elementary mathematical representations of children with moderate and severe mental retardation ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу