Філософія як принцип інтелектуального "схоплення" органічної культурної єдності, її відображення, забезпечує необхідний категоричний та методологічний апарат для дискурсивного аналізу сучасного стану культури, місця в ній індивіда, можливості пошуку її подальшої експлікації. Необхідність цього референтного аналізу змістовно-ідеологічних основ культури є, мабуть, найбільш актуальним завданням для сучасних гуманітарних наук. Розроблене, наприклад, Юргеном Хабермасом і Карлом-Отто Апелем поняття дискурсивної етики, безсумнівно, постулює той факт, що у разі неможливості організації нового типу суспільного життя, заснованого на іншому виді громадянської свідомості та інших принципах міжособистісного спіл-кування, людство ризикує закінчити своє існування. Визнано, що світова культура тривалий час перебуває у стані кризи. Вісутні тенденції, що вказують на певну позитивну динаміку її трансформації. Тому з необхідністю слідує висновок - культура як продукт творчо-специфічного людського шляху розвитку світу потребує "допомоги" від свого свідомого носія.
Philosophy as the principle of intellectual "capture" of organic cultural unity, its reflection, provides the necessary categorical and methodological apparatus for a discursive analysis of the current state of culture, the place in it of an individual, the possibility of searching for its further explications of self-expansion. The need for this referential analysis of the content-ideological foundations of culture is perhaps the most urgent task for modern humanities. Developed, for example, by Jurgen Habermas and Karl-Otto Apel of the concept of discursive ethics undeniably postulates the fact that in the event of the impossibility of organizing a new type of social life based on another type of civic consciousness and other principles of interpersonal communication, humanity generally risks ending its existence. It is recognized that world culture is in a state of crisis for a long time. There were no trends indicating a certain positive dynamics of its transformation. Therefore, the necessity follows the conclusion - culture as a product of the creative specific human way of developing the world needs "help" from its conscious carrier.