Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Значення соціальних компетенцій викладача в процесі навчанні плаванню

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Хіміч, І. Ю.
dc.date.accessioned 2018-11-30T07:38:36Z
dc.date.available 2018-11-30T07:38:36Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Хіміч, І. Ю. Значення соціальних компетенцій викладача в процесі навчанні плаванню / І. Ю. Хіміч // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 575-578. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21907
dc.description.abstract У статті розглянуто значення та роль соціальних компетенцій викладача в процесі навчання плаванню студентської молоді. Фізичне виховання, зокрема плавання формує фізично-активну, здорову молодь, яка відповідає сучасним вимогам суспільства. Виявлені основні чинники, які впливають на формування соціальних компетенцій. Проведена ґенеза поняття «соціальні компетенції», які імплементовані в навчальний процес плавання. Сформовані основні відмінності та окреслені шляхи вирішення нагальних проблем процесу фізичного виховання у вищих навчальних закладах України з точки зору формування профілю соціальних компетенцій викладача з плавання. ua
dc.description.abstract The article describes the importance and role of social competencies of the teacher in the process of swimming training of students. Physical education, particularly swimming forms a physically active, healthy young people, which meets the requirements of modern society. Physical education in European countries is characterized by a great variety of forms of physical activity and approaches to teaching. However, the focus remains on the needs and requirements satisfied the student as consumer of educational services. On the one hand, it is a challenge to classical education and a teacher who becomes a producer of educational services and on the other hand, students have already been motivated to physical education. Have been demonstrated the main factors that affect the formation of social competence. Held the Genesis of the concept «social competence», which is implemented in the learning process of swimming. Such approach requires awareness of student’s needs, and above all socially necessary skills, knowledge, skills and abilities which are taken into account during the study. Such interaction and collaboration university-student-teacher, as stakeholders can create a synergetic effect in the education system. Formed the main differences and the ways of solution of urgent problems of the physical education process in higher educational establishments of Ukraine from the point of view of the profile formation of social competence of the teacher of swimming. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject соціальні компетенції ua
dc.subject викладач ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject плавання ua
dc.subject навчальний процес ua
dc.subject студенти ua
dc.subject мотивація ua
dc.subject social competence ua
dc.subject teacher ua
dc.subject physical education ua
dc.subject swimming ua
dc.subject learning process ua
dc.subject students ua
dc.subject motivation ua
dc.title Значення соціальних компетенцій викладача в процесі навчанні плаванню ua
dc.title.alternative The importance of social competence of the teacher in teaching swimming ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics