Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методика використання рухливих ігор для профілактики та корекції порушень постави учнів початкових класів на уроках фізичної культури

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ткаченко, Т.
dc.date.accessioned 2018-11-29T10:56:18Z
dc.date.available 2018-11-29T10:56:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ткаченко, Т. Методика використання рухливих ігор для профілактики та корекції порушень постави учнів початкових класів на уроках фізичної культури / Т. Ткаченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 548-554. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21882
dc.description.abstract Метою роботи є розробка та обґрунтування методики використання рухливих ігор для корекції та профілактики порушень постави на уроках фізичної культури у 1 – 4 класах. А також довести, що використання комплексу спеціальних рухливих ігор в молодшій школі допомагає встановити взаємозалежність між ефективністю занять, профілактикою порушень постави та підвищенням мотивації дітей, їх зацікавленості, емоційної піднесеності та задоволеності. ua
dc.description.abstract The aim of the article is developing and grounding the methodology of quick games use at physical classes education for correction and prevention of the primary school children posture impairment. Another aim is to demonstrate that the quick games use in primary school help to establish the interdependence among the classes effectiveness and posture impairment prevention , elevate children’s motivation, their being involved, emotional exaltation and satisfaction. 211 pupils of 1-4 forms of school #309 took part in this research. The effectiveness of the quick games methodologies for improving the physical conditions, posture impairment prevention and correction of primary school children was confirmed in the process of pedagogical experiment. The informative indices were discovered. They reflect the effectiveness of the proposed methodology influence on the physical condition of the children. As for physical development they are height and weight, Ericson index, Pignet index, shoulder index, respiratory excursion, life index, scapula angles position on the same horizontal level; as for motor qualities these are strength values, the strength endurance of the trunk and extremity muscles, coordination exercises; as for functional state they are the HR at rest and after dosed physical loads, its dynamics and time of recovery after Rufie test, the rates of breath-holding tests. The perspectives of the chosen direction further development consist in deepening the researches aimed at increasing the effectiveness of the quick games use for improving the primary school children physical conditions and the posture impairment correction at the physical education classes. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject учні молодшої школи ua
dc.subject порушення постави ua
dc.subject рухливі ігри ua
dc.subject методика ua
dc.subject фізичний стан ua
dc.subject рухові якості ua
dc.subject функціональний стан ua
dc.subject primary school pupils ua
dc.subject posture impairment ua
dc.subject quick games ua
dc.subject methodology ua
dc.subject physical condition ua
dc.subject motor qualities ua
dc.subject functional state ua
dc.title Методика використання рухливих ігор для профілактики та корекції порушень постави учнів початкових класів на уроках фізичної культури ua
dc.title.alternative The methodology of quick games use for posture impairment prevention in physical education classes of primary school pupils ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу