Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психофізіологічні засоби відновлення в навчально-тренувальному процесі юних гімнасток

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сорока, В. А.
dc.contributor.author Сорока, О. І.
dc.date.accessioned 2018-11-29T07:53:59Z
dc.date.available 2018-11-29T07:53:59Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Сорока, В. А. Психофізіологічні засоби відновлення в навчально-тренувальному процесі юних гімнасток / В. А. Сорока, О. І. Сорока // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 534-537. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21868
dc.description.abstract Робота присвячена пошуку методик психорегуляції на прикладі використання аутогенного тренування на заняттях зі спортивної гімнастики з дівчатками 8-9 років на етапі попередньої базової підготовки. В результаті досліджень виявлено позитивний вплив психорегулируючих методик на відновлення психологічних і фізіологічних функцій, що дозволяє, за певних умов, їх використання в навчально-тренувальному процесі юних гімнасток. ua
dc.description.abstract The analysis of the training of young gymnasiums is carried out, which testifies that the trainers are in the "race" for sporting results and therefore accelerated training exercises without taking into account the stability and quality of their performance. As a rule, in the period of preliminary basic training gymnasts are still not fully formed motor skills and the formation of an individual style of sports technology goes with the assumption of technical errors in the exercise. In fact, the coach is forcing the gymnast to move to the next stage of training. To master exercises with a complex coordination structure of movements, gymnasts need to repeatedly repeat exercises and perform them intensively. Often this happens in a sense of fear of the future execution of a complex element. This leads to negative consequences in terms of training sessions and competitions. The ability to recover to full-fledged activities increases with active exercises related to the study of new exercises and communication. The main rule of recovery - there is a balance between the load and rest. Also, this ratio is presented not only as a means of physical education, but also as physical development and physical education. Planning a methodically-based recovery process involves conducting psychological self-regulation methods: autogenous training (AT), psycho-regulating training (PRT) and psycho-muscular training (PMT) that would be adapted for use with children 8-9 years. The purpose of the study is to determine the effect of psycho-regulation on the restoration of psychophysical parameters of young gymnasts after training loads. The work is devoted to the search of methods of psychoregulation on the example of the use of autogenous training in gymnastics lessons with girls 8-9 years at the stage of preliminary basic training. As a result of the research, the positive influence of psycho-regulating methods on the restoration of psychological and physiological functions has been revealed, which allows, under certain conditions, their use in the training process of young gymnasts. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject спортивна гімнастика ua
dc.subject аутогенне тренування ua
dc.subject попередня базова підготовка ua
dc.subject sports gymnastics ua
dc.subject autogenous training ua
dc.subject preliminary basic training ua
dc.title Психофізіологічні засоби відновлення в навчально-тренувальному процесі юних гімнасток ua
dc.title.alternative Psychophysiological resistance in Training and training process of young gymnastoces ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу