Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Досвід реалізації змішаного навчання при підготовці студентів факультету фізичного виховання

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Савонова, О. В.
dc.date.accessioned 2018-11-27T13:04:27Z
dc.date.available 2018-11-27T13:04:27Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Савонова, О. В. Досвід реалізації змішаного навчання при підготовці студентів факультету фізичного виховання / О. В. Савонова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 492-497. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21840
dc.description.abstract У статті описується досвід практичної реалізації змішаного навчання студентів факультету фізичного виховання Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка. Наведено методичні аспекти створення і саму структуру робочої програми курсу змішаного навчання «Основи психовалеології» для студентів 3 курсу за напрямом підготовки фізичне виховання, спорт та здоров’я людини. Представлено приклади завдань на основі застосування інноваційних технологій для забезпечення аудиторної та дистанційної роботи студентів. Розкрито можливі шляхи забезпечення дистанційної взаємодії учасників навчання через електронний навчальний курс «Основи психовалеології», створений і розміщений у Moodle-середовищі. Наведено систему оцінювання результатів різних видів навчальної діяльності слухачів змішаного курсу. Виокремлено ряд труднощів, які можуть супроводжувати цей процес. ua
dc.description.abstract The article is devoted the problem of searching effective ways of organizing the educational process of future specialists in higher educational institutions in order to improve the quality of this process. The main focus of the article is considered on the methodology of the organization of blended students' learning on the basis of the involvement of innovative technologies in the educational process, in particular, interactive, training, projective, developmental and remote education learning technologies. This process requires educators to develop new skills and competencies in designing and developing programs of blended learning courses with mandatory introduction into the teaching process relevant e-learning complexes on their disciplines. The experience of practical realization of blended learning of students of physical training faculty National University "Chernihiv collegium" named after T.G. Shevchenko is described. The structure of the course of blended learning "Fundamentals of psychovaleology" for the 3rd year students in the direction of preparation physical education, sport and human health is given. Examples of tasks are presented on the basis of application innovative technologies for providing of auditoria and distance work of students. The possible ways of ensuring the distance interaction of participants of the study through the electronic educational course "Fundamentals of psychovaleology", created and placed in the Moodle-environment, are revealed. The system of evaluation the results of various types of educational activity of the students of blended learning course are given. Experience in the practical implementation of blended learning allowed to identify a number of difficulties that may occur during this process. Among them: 1) technical problems connected with the technical and software functioning of the University's training resource, where the Moodle training management system is located; 2) difficulties in providing an objective assessment of student achievements in the development of test tasks and forming of them tests in Moodle environment; 3) the difficulties associated with the lack of qualifications or less satisfaction of using innovative technologies activities of teachers. The article outlines perspective area for further research: finding ways to overcome listed difficulties. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject підготовка студентів ua
dc.subject якість освіти ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject змішане навчання ua
dc.subject система Moodle ua
dc.subject preparation of students ua
dc.subject quality of education ua
dc.subject physical training ua
dc.subject blended learning ua
dc.subject Moodle system ua
dc.title Досвід реалізації змішаного навчання при підготовці студентів факультету фізичного виховання ua
dc.title.alternative Experience on implementation of blended learning of students at the physical training faculty ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics