Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Взаємозв`язок типів статури студенток педагогічних спеціальностей з рівнем фізичної підготовленості

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Редькіна, М. А.
dc.contributor.author Чорній, І. В.
dc.date.accessioned 2018-11-26T14:09:51Z
dc.date.available 2018-11-26T14:09:51Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Редькіна, М. А. Взаємозв`язок типів статури студенток педагогічних спеціальностей з рівнем фізичної підготовленості / М. А. Редькіна, І. В. Чорній // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 475-478. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21827
dc.description.abstract Ефективна професійна підготовка та оптимальна система організації професійної освіти завжди були актуальними для суспільства, що безперестанно розвивається. Сучасні вимоги до фахівця зумовлюють гармонійний, цілеспрямований розвиток його загальних і спеціальних здібностей у тому числі і фізичних.Управління професійно спрямованою фізичною підготовкою полягає в пошуку та визначенні оптимального співвідношення міжпедагогічними впливами та руховими можливостями тих, хто займається. Проте у практиці фізичного виховання врахування морфофункціональних особливостей студенток під час фізичних навантажень ще мало досліджене. ua
dc.description.abstract Effective vocational training and the optimal system of professional education have always been relevant to a continuously developing society. Modern requirements to a specialist determine harmonious, purposeful development of his general and special abilities, as well as physical ones. Managing of professionally directed physical training is in finding and determining the optimal relation between the pedagogical influences and the mobility of those who are involved. A great number of researchers consider physique with its dimension, parts, proportions and forms as the main criteria for integral assessment of a person's physical development. The physique as a morphofunctional characteristic reflects peculiarities of not only the body structure, but also the mental activity, the functioning of the autonomic system, adaptive, compensatory and pathological reactions of people. Unfortunately, there isn’t still generally accepted definition of this notion. Different methodological approaches to the allocation of constitutional types (somatoscopy, anthropometry and their combination) caused the creation of numerous schemes. For a long time constitutional types have been studied in connection with the propensity to separate diseases. Nowadays they began to be considered as normal versions of the structure and functioning of the organism. There are researches that show the professional training dependence on individual morphofunctional features. However, the consideration of morphofunctional features of female students during their physical activity has not been studied enough in the practice of physical education. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject студентки ua
dc.subject тип статури ua
dc.subject морфофунціональні особливості ua
dc.subject фізичні можливості ua
dc.subject female students ua
dc.subject type of physique ua
dc.subject morphofunctional features ua
dc.subject physical abilities ua
dc.title Взаємозв`язок типів статури студенток педагогічних спеціальностей з рівнем фізичної підготовленості ua
dc.title.alternative Relationship of types of constitution of students of pedagogical specialties with the level of physical abilities ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу