Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування конкурентного середовища мережі фітнес клубів "Sport Life" у Львові

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Приступа, Є.
dc.contributor.author Чеховська, Л.
dc.date.accessioned 2018-11-26T12:46:40Z
dc.date.available 2018-11-26T12:46:40Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Приступа, Є. Формування конкурентного середовища мережі фітнес клубів "Sport Life" у Львові / Є. Приступа, Л. Чеховська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 450-456. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21807
dc.description.abstract У статті здійснено аналіз аспектів, що впливають на формування конкурентного середовища мережі фітнес клубів «Sport Life» у Львові. Подано характеристику сильних та слабких сторін внутрішнього середовища; можливості та загрози зовнішнього середовища. Їх детальний аналіз дозволяє спрогнозувати стратегію і сформувати конкурентне середовище функціонування мережі фітнес клубів «Sport Life» у Львові. ua
dc.description.abstract The aspects that influence on formation of the competitive environment of the fitness clubs "Sport Life" network in Lviv are analyzed in article. Healthy competitive environment promotes the implementation of innovations, saving resource costs, optimally satisfaction of demand, lowering prices, etc. The SWOT - analysis of the activity of the fitness club "Sport Life" in Lviv allowed to establish strong (favorable placement, promotions for club cards, “freezing” of cards for a c ertain period of time, support for social sports events, etc.) and weak (high prices, availability of only an annual sub scription, lack of conditions for training of the disabled, etc.) sides of internal environment, opportunities (opening new clubs, attracting new consumers, opening new fitness directions for pregnant women, disabled and elderly people, etc.) and threats (appearance of new fitness clubs, low consumer activity, high inflation, low solvency of the population, raising of cards prices etc.) of ex ternal environment. The analysis of the activity aspects of the fitness network “Sport Life” clubs has shown that the y create an environment of competitiveness, they have the potential for further development and a number of advantages (constant expansion of range services, programs for all categories of citizens, personal training) to potential competitors. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject конкурентноздатність ua
dc.subject фітнес клуб ua
dc.subject зовнішнє середовище ua
dc.subject внутрішнє середовище ua
dc.subject competitiveness ua
dc.subject fitness club ua
dc.subject external environment ua
dc.subject internal environment ua
dc.title Формування конкурентного середовища мережі фітнес клубів "Sport Life" у Львові ua
dc.title.alternative Formation of the competitive environment of the fitness network "Sport Life" clubs in Lviv ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics