Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Діагностичний інструментарій оцінки рівня сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров`язбережувального навчально-виховного середовища

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Остапенко, Г. О.
dc.date.accessioned 2018-11-26T08:38:40Z
dc.date.available 2018-11-26T08:38:40Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Остапенко, Г. О. Діагностичний інструментарій оцінки рівня сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров`язбережувального навчально-виховного середовища / Г. О. Остапенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 390-393. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21757
dc.description.abstract У статті розкрито критерії та показники сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров’язбережувального навчально-виховного середовища, які покладені в основу комп’ютерної програми для ефективного спостереження за педагогічним процесом у вищих навчальних закладах. ua
dc.description.abstract The article reveals the criteria and indicators of the readiness of future teachers of physical culture for the organization of a health-saving, teaching-educational environment. Development in the socio-economic and moral spheres of life of modern society requires the education system to educate a person in a spirit of responsible attitude to one's own health and health as a higher social value, the formation of a high level of health of children and students. In these conditions, the usage of computer technologies for assessing the level of preparedness of future physical education teachers for the organization of health-saving space becomes the one of a great importance. The readiness of future physical education teachers for the organization of the health-saving, teaching-educational environment at comprehensive school is regarded as an integrative formation of personality that represents the unity of the value attitude to health-improving activity in the educational space and the professional knowledge, skills and proficiency to strengthen and preserve the health of students for their harmonious, intellectual, physical, mental and spiritual development. The basis of diagnostic tools are: criteria (motivational, cognitive, procedural and reflexive), indicators and levels (low, medium and high) of the readiness of future physical education teachers to organize a health-saving, teaching-educational environment, which serve as the basis for a computer program, developed for effective monitoring of pedagogical process in higher educational institutions. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject діагностичний інструментарій ua
dc.subject критерії ua
dc.subject показники ua
dc.subject готовність ua
dc.subject комп’ютерна програма ua
dc.subject здоров’язбережувальне навчально-виховне середовище ua
dc.subject diagnostic tools ua
dc.subject criteria ua
dc.subject indicators ua
dc.subject readiness ua
dc.subject computer program ua
dc.subject health-saving teaching and educational environment ua
dc.title Діагностичний інструментарій оцінки рівня сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров`язбережувального навчально-виховного середовища ua
dc.title.alternative Diagnostic tools for assessing the level of preparedness of future teachers of physical culture for the organization of a health-saving teaching and educational environment ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу