Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Узагальнення знань з фізики як засіб підвищення рівня їх засвоєння учнями основної школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Паращич, О. С.
dc.date.accessioned 2018-11-14T12:36:31Z
dc.date.available 2018-11-14T12:36:31Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Паращич, О. С. Узагальнення знань з фізики як засіб підвищення рівня їх засвоєння учнями основної школи / О. С. Паращич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 19. – С. 27-32. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21672
dc.description.abstract У статті розглядаються методичні підходи до організації узагальнення знань з фізики як важливої складової навчальної діяльності учнів. Встановлено, що в процесі узагальнення знань учні мають можливість доповнити і поглибити одержані знання, усвідомити найбільш суттєві зв’язки між компонентами навчального матеріалу, що забезпечує високу ефективність активізації мислення та організації їх самостійної діяльності. Показано, що узагальнення навчального матеріалу дозволяє здійснити його аналіз і забезпечує більш глибоке розуміння і засвоєння фізичних понять. Доведено, що ефективною формою організації узагальнення знань з фізики є факультативні курси. Для прикладу наведено у скороченому вигляді зміст факультативного курсу “Магнітне поле” для учнів 9-го класу, значною перевагою якого є те, що його зміст сконструйований з урахуванням змісту навчального матеріалу розділу “Електромагнітне поле” курсу 11-го класу, що дозволяє реалізувати принцип наступності при вивченні магнітних явищ в основній та старшій школах. Показано, що використання факультативних курсів з метою узагальнення навчальної інформації буде найбільш ефективним у тому випадку, якщо у змісті факультативного курсу містяться елементи знань, які формуються з урахуванням змісту підручника і можуть бути використані учнями як під час уроків фізики, так і в самостійній навчальній діяльності. ua
dc.description.abstract The article deals with the methodical approaches to the organization of generalization of knowledge in physics as an important component of educational activity of students. It is established that in the process of generalization of knowledge students have the opportunity to supplement and deepen the acquired knowledge, to realize the most significant relationships between components of educational material, which ensures high efficiency of activation of thinking and organization of their independent activity. It is shown that the generalization of the educational material allows for its analysis and provides a deeper understanding and assimilation of physical concepts. It is proved that an effective form of organization of generalization of knowledge in physics is elective courses. For an example, the content of the optional course “Magnetic field” for students of the 9th form is given in the abbreviated form, the significant advantage of which is that its content is constructed taking into account the content of the educational material of the section "Electromagnetic field" of the 11th form, which allows to realize the principle continuity in the study of magnetic phenomena in primary and secondary schools. It is shown that the use of optional courses in order to generalize educational information will be most effective if the content of an optional course contains elements of knowledge that are formed taking into account the contents of the textbook and can be used by students both during physics lessons and in self-study activities . ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject узагальнення знань з фізики ua
dc.subject цілісне сприйняття навчальної інформації ua
dc.subject факультативні курси ua
dc.subject принцип наступності при вивченні фізики ua
dc.subject generalization of knowledge in physics ua
dc.subject integral perception of educational information ua
dc.subject optional courses ua
dc.subject continuity principle in the study of physics ua
dc.subject.classification 378.371:53 ua
dc.title Узагальнення знань з фізики як засіб підвищення рівня їх засвоєння учнями основної школи ua
dc.title.alternative Generalization of knowledge in physics as a means of raising the level of their mastering by primary school students ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу