Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Шляхи впровадження інформаційних технологій в процес фізичного виховання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Жерновнікова, Я. В.
dc.date.accessioned 2018-11-06T10:41:07Z
dc.date.available 2018-11-06T10:41:07Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Жерновнікова, Я. В. Шляхи впровадження інформаційних технологій в процес фізичного виховання / Я. В. Жерновнікова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 5 (99). - С. 96-99. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21583
dc.description.abstract У статті проаналізовано сучасні наукові праці, присвячені проблемі застосування інформаційних технологій в процесі фізичного виховання. Визначено особливості впровадження інноваційних технологій на уроках фізичної культури. Охарактеризовано комп’ютерні програми, які використовують фахівці в галузі фізичного виховання. ua
dc.description.abstract The problem of increasing the effectiveness of the educational process through the introduction of new information technologies is relevant at all levels of education. In particular, the process of physical education. This is due to the fact that at the present stage there was a need for the transition from traditional forms of training to innovative directions, first of all, for the accumulation of certain knowledge, skills and abilities. This process is connected with the use of modern information and communication technologies, which allows to effectively collect, process and transfer information, make qualitative changes in the content and organizational forms of training. Computer technologies are used in various aspects, both for diagnostics of health and physical capabilities, and for pedagogical control. Since today young people devote more and more time to working on computers, it is therefore possible to use them with advantage in the educational process of schoolchildren and students. As experts note, this approach will increase the interest and activity of students in the classroom and promote better learning of the teaching material. For consistent improvement and improvement of the quality of assimilation of new material in physical education classes, it is necessary to highlight the criteria for the necessity and expediency of using computer technologies. The possibility of attracting computer technologies arises when tasks performed by a teacher and a student can be clearly formalized and reproduced with the help of technical means. The expediency of computerization is determined by the degree of achievement of pedagogical, methodological and economic efficiency in comparison with traditional forms of educational work. To date, scientists have developed a significant number of computer programs, is actively used in the practice of physical education of general education schools and universities. The range of possibilities for the application of computer programs is very wide: for training, development of physical qualities, psychological training, pedagogical control, storage and processing of information. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інформаційні технології ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject фізична культура ua
dc.subject школярі ua
dc.subject студенти ua
dc.subject information technologies ua
dc.subject physical education ua
dc.subject physical culture ua
dc.subject schoolchildren ua
dc.subject students ua
dc.title Шляхи впровадження інформаційних технологій в процес фізичного виховання ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу