Якість психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання – це інтеграційний стержень, основа і принцип системи професійної освіти; один з індикаторів високої якості життя, інструмент соціальної і культурно-духовної злагоди і відповідності різноманітним потре-бам особистості, держави, суспільства. Не претендуючи на абсолютну істину і залишаючи поле для дискусій вважаємо представлену модель психолого-педагогічної підготовки педагогів професійного навчання нового покоління уніфікованою для спеціальності 015 “Професійна освіта” за різними спеціалізаціями у закладах вищої освіти.
The quality of the psychological and pedagogical training of the professional education training teacher is an integration core, the basis and principle of the professional education system; one of the indicators of high quality of life, a tool of social and cultural-spiritual harmony and compliance with the diverse needs of the individual, the state, and society. Without claiming to absolute truth and leaving the field for discussion, we consider the presented psychological and pedagogical training model of the professional education training teacher of new generation is unified for the specialty 015 “Professional education” for different specializations in institutions of higher education.