Economic education is a basic socio-humanitarian habit of an economic person, a set of systems of assimilation, reproduction and implementation in practice of socially meaningful meanings, structures, cultural patterns that determine stable mechanisms of functioning and interaction of society as a whole. The author concludes that a highly educated new economical person is a challenge of time. Innovation in economic education is a socially necessary creative activity, without which social processes in Ukraine in the conditions of globalization can no longer be effective.
Eкономічна освіта – це ключовий соціогуманітарний габітус економічної людини, що є сукупністю систем засвоєння, відтворення і втілення на практиці суспільно значущих смислів, структур, культурних патернів, які визначають стійкі механізми функціонування і взаємодії суспільства в цілому. Високоосвічена нова економічна людина – це виклик час, інновації в економічній освіті – це та суспільно-необхідна творча діяльність, без якої вже не можуть результативно відбуватися суспільні процеси в Україні в умовах глобалізації.