Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування професійного мислення майбутніх учителів фізичної культури

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Конох, А. П.
dc.date.accessioned 2018-10-31T10:52:05Z
dc.date.available 2018-10-31T10:52:05Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Конох, А. П. Формування професійного мислення майбутніх учителів фізичної культури / А. П. Конох // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 263-266. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21503
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування професійного мислення вчителя фізичної культури, обумовленого інноваційними змінами що відбуваються в суспільстві та освіті. Проаналізовано сутність і взаємозв’язок базових понять дослідження; розглянуто специфіку й особливості професійного мислення вчителя фізичної культури; виокремлено та охарактеризовано критеріальні характеристики досліджуваного феномену. Характеризуються недоліки у професійній підготовці майбутніх учителів фізичної культури. Визначено необхідність пошуку нових підходів до становлення у студентів професійного мислення, розробки питань сутності, особливостей, структури, функцій професійного мислення учителя фізичної культури, а також цілісної картини його формування. ua
dc.description.abstract In the article the problem of formation of professional thinking of the teacher of physical culture, caused by innovative changes occurring in society and education, is considered. On the basis of the study of the philosophical, pedagogical, psychological and special literature, the essence and interrelation of the basic concepts of research are analyzed: "professional thinking", "professional thinking of the teacher of physical culture"; the specifics and peculiarities of the professional thinking of the teacher of physical culture are examined; the criterial characteristics of the investigated phenomenon are singled out and characterized. Characterized by shortcomings in the professional training of future teachers of physical culture. The necessity of searching for new approaches to the formation of professional thinking among students, the development of questions of the essence, features, structure, functions of the professional thinking of the teacher of physical culture, as well as an integral picture of its formation, is determined. The essence and features of functioning of professional thinking of the teacher of physical training in structure of his pedagogical activity are considered and characterized. The sphere of professional activity of the teacher of physical culture is defined as a complex, functionally balanced process aimed at achieving the necessary results in accordance with the goals set, by using the forms, methods, tools characteristic for this type of work. The study theoretically substantiated, developed and schematically presented the technology of forming professional thinking of future physical education teachers, which includes target, content, operational and performance components. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject фізична культура ua
dc.subject педагогічне мислення ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject майбутні вчителі фізичної культури ua
dc.subject physical culture ua
dc.subject professional thinking ua
dc.subject vocational training ua
dc.subject future physical education teachers ua
dc.title Формування професійного мислення майбутніх учителів фізичної культури ua
dc.title.alternative Formation of professional thinking of future teachers of physical culture ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics