У статті теоретично обґрунтовано педагогічні умови, які сприяють ефективному формуванню здоров‟язбережувальної компетентності майбутніх лікарів у освітньому процесі з фізичного виховання. Розкрито підходи до визначення педагогічних умов формування здоров‟язбережувальної компетентності майбутніх лікарів. Визначено поняття «педагогічні умови формування здоров‟язбережувальної компетентності». Охарактеризовано обрані педагогічні умови формування здоров‟язбережувальної компетентності майбутніх лікарів у освітньому процесі з фізичного виховання.
In the article, the pedagogical conditions that contribute to the effective formation of the health-saving competence of future physicians in the educational process of physical education are theoretically substantiated. Approaches to the definition of pedagogical conditions for the formation of healthcare-saving competence of future doctors are revealed. The concept of "pedagogical conditions of formation of healthcare-saving competence" is defined. The selected pedagogical conditions of formation of healthcare-saving competence of future doctors in the educational process of physical education are described.