Мета дослідження полягала в науковому обґрунтуванні методики формування технічної підготовленості дітей
підліткового віку на секційних заняттях з волейболу. У статті охарактеризовано основи технічної підготовки
волейболістів різної кваліфікації на основі вивчення програмно-нормативних аспектів технічної підготовленості юних
волейболістів, показників технічної підготовленості під час змагальної діяльності, вікових особливостей технічної
підготовки волейболістів, та деталізовано класифікацію техніки гри у волейбол. Для достовірності показників було
проведено констатувальний експеримент з метою визначення окремих показників технічної підготовленості учнів
ДЮСШ Тернопільської області та виявлено і математично обґрунтовано базові характеристики технічної
підготовленості волейболістів за якими можна створювати модельні характеристики підготовки юних волейболісток
масових розрядів, індивідуальні орієнтовні нормативи для різних вікових груп, оцінювання та контроль технічної
підготовленості на різних етапах підготовки, періодах навчально-тренувального процесу. Обґрунтовано методики
формування технічної підготовленості дітей підліткового віку. Розроблені тести та показники технічної
підготовленості, які можна рекомендувати тренерам-викладач ДЮСШ, вчителям фізичної культури у школі для
активного використання з метою удосконалення та формування технічної підготовленості та майстерності юних
волейболістів, активної популяризації волейболу серед дітей підліткового віку.
The purpose of the research is to provide scientific substantiation of the methodology of developing the technical
training of teenagers during the volleyball classes. The article describes the basics of the technical training of volleyball players of
different qualifications on the basis of studying the standards of the technical training of young volleyball players, indicators of
technical training during the competitive activities, age characteristics of the technical training of volleyball players. The classification
of the volleyball technique game is analysed as well. For the reliability of the indicators, a confirmatory experiment was conducted in
order to determine the individual indicators of the technical training of the students of Children's and Youth Sport School in Ternopil
region. The basic characteristics of the technical training of the volleyball players were identified and mathematically proved, on
which it is possible to create the model characteristics of the training of young volleyball players of mass grades, individual reference
standards for different age groups, evaluation and control of the technical training at different stages and periods of the training
process. The methodology of developing of the technical training of teenagers is clarified. The tests and indicators of the technical
training can be recommended to educators of Children's and Youth Sport School, teachers of physical culture at schools which are
developed in order to improve the technical training process; to form the specific technical skills of young volleyball players; to
promote the popularity of volleyball among teenagers.