У статті наведено результати проведеного дослідження у дитячо-юнацьких спортивних школах де
культивуються неолімпійські види спорту. Охарактеризовано особливості управління конкурентоспроможністю ДЮСШ
з неолімпійських видів спорту у сучасних ринкових умовах з використанням маркетингових методик. Встановлено, що
використання маркетингу при управління конкурентоспроможністю спортивними школами з неолімпійських видів спорту
сприятиме зростанню іміджу неолімпійських видів спорту (45 %) та збільшенню тих, хто займається неолімпійськими
видами спорту (28 %).
Characteristics of the competitiveness management of youth sports school on non-Olympic sports in modern
market conditions with the use of marketing techniques are characterized. Certainly, the use of marketing in the management of
competitiveness by sports schools in non-Olympic sports contributes to the formation of a positive image of non-Olympic sports
(45%) and an increase in the contingent of non-Olympic sports (28%). It was revealed that to increase the competitiveness of non-
Olympic sports it is necessary to update the material and technical base (35%) and introduce innovative technologies into the
organizational and management activities of sports schools in non-Olympic sports (24%). Based on the results of the conducted
studies, it was revealed that a systematic analysis of existing and potential consumers is related to the features of competitiveness
management of the youth sports school in non-Olympic sports; optimization of the management system of the youth sports school on
the issues of non-Olympic sports and activation of marketing activities.