Аналізуються роль, місце і значущість культурної спадщини олімпійського руху в системі гуманітарної освіти
школярів. Визначаються мета, завдання і роль потенціалу мистецтва, художньої та естетичної культури, яка має
вплив на молоде покоління на сучасному етапі її розвитку. Обґрунтовуються головні умови, за яких мистецтво і художня
культура стають важливими чинниками у формуванні цілісної, ініціативної, всебічно розвиненої особистості, наділеної
яскравою індивідуальністю, здатної до саморозвитку, самовдосконаленню.
Дослідження дозволили зазначити, що формування художньої культури у процесі виховання через твори
мистецтва, багато з яких відображають культурну спадщину Олімпійських ігор Стародавньої Греції та сучасних
Олімпійських ігор, сприяє розвитку творчого потенціалу особистості, її активності, керуванню у житті законами добра
і краси, збагаченню емоційно-естетичного досвіду, формуванню культури почуттів, розвитку загальних та художніх
здібностей, художньо-образного мислення, універсальних якостей творчої особистості і є одним із важливих напрямів
сучасної гуманітарної освіти.
Завдяки мистецтву людина не тільки розвиває естетичні здібності, а й відкриває необмежені можливості
їхнього вдосконалення. Мистецтво виховує, освічує, дає можливість пізнати світ через його образний вислів у слові, у
звуці, в кольорі, а слідом за цим і створити свій образ світу, який апріорі не зможе вміщати руйнівних понять.
The article touches upon the issue of the role, place and significance of the cultural heritage of Olympic Movement in the
system of humanitarian education of pupils are analyzed. The goal, task and role of the potential of aesthetic culture, which
influences the younger generation at the present stage of its development, are determined. There are substantiated the main
conditions under which art and artistic culture become important factors in the formation of a coherent, initiative, fully developed
personality, endowed with bright individuality, capable of self-development, self-improvement.
Studies have allowed to note that the formation of artistic culture in the process of education through works of art which
reflects cultural heritage of Games of Ancient Greece and modern Olympic Games and contributes to the development of creative
potential of the individual, its activity, the management of life in the laws of good and beauty, enrichment of emotional and aesthetic
experience, the formation of a culture of feelings, development of general and artistic abilities, artistic-figurative thinking, universal
qualities of the creative personality and is one of the important directions of modern humanitarian education.
Due to art people not only develop aesthetic abilities, but also open up unlimited possibilities for their improvement. Art
educates, enlightens, makes it possible to know the world through its figurative expression in word, sound, color, and after that,
creates its image of the world, which at priori will not be able to contain destructive concepts.