У статті розглянуто різні наукові підходи до проблеми соціально-педагогічної роботи з дітьми із маргінальних сімей. Визначено основні положення організації адекватного соціально-виховного середовища, здатного забезпечити соціальну інтеграцію маргінальних сімей. Досліджено відкриті системи формальної, неформальної та інформальної соціально-педагогічної роботи з маргінальними сім’ями, які організовують умови реалізації людських можливостей. З’ясовано роль маргінальної сім’ї як первинної моделі виховного простору дітей. Виявлено необхідність педагогічної просвіти батьків шляхом передачі педагогічних знань і досвіду гуманістичних відносин.
В статье рассмотрены различные научные подходы к проблеме социально-педагогической работы с детьми из маргинальных семей. Определены основные положения организации адекватной социально-воспитательной среды, способной обеспечить социальную интеграцию маргинальных семей. Исследованы открытые системы формальной, неформальной и информальной социально-педагогической работы с маргинальными семьями, которые организуют условия реализации человеческих возможностей. Выяснена роль маргинальной семьи как первичной модели воспитательного пространства детей. Выявлена необходимость педагогического просвещения родителей путем передачи педагогических знаний и опыта гуманистических отношений.
The article considers various scientific approaches to the problem of social-pedagogical work with children from marginalized families. Defines the main provisions of the adequate socio-educational environment, able to ensure the social inclusion of marginalised families. Researched open systems of formal, non-formal and informal socio-pedagogical work with marginalized families that organize the conditions of realization of human capabilities. Clarified marginal role of the family as the primary
model of educational space of children. Identified the need for pedagogical education of parents through the transfer of pedagogical knowledge and experience of humanistic relations.