У статті проаналізовано генезис екскурсійної діяльності у розрізі амбівалентності педагогічних поглядів ХХ століття. Шляхом аналізу творчої спадщини вітчизняних педагогів і суспільних подій епохи розкрито освітній потенціал досліджуваного феномену. Акцентується увага на багатоаспектності екскурсійної діяльності в
контексті самореалізації особистості, шляхом залучення її до активного процесу пізнання.
В статье проанализирован генезис экскурсионной деятельности в разрезе амбивалентности педагогических взглядов ХХ века. Путем анализа творческого наследия отечественных педагогов и общественных событий эпохи раскрыто образовательный потенциал исследуемого феномена. Акцентируется внимание на многоаспектности экскурсионной деятельности в контексте самореализации личности, путем привлечения ее к активному процессу познания.
The article analyzes the genesis of the tour in terms of educational views ambivalence of the twentieth century. By analyzing the creative heritage of local educators and social events in historical epoch reveals the educational potential of the studied phenomenon. Attention is focused on the significance of excursion activities in the context of personal fulfillment through her involvement in active learning process.