Предметом дослідження є роль оптимізму в професійній діяльності соціального працівника. Оптимізм розглядається як позитивне явище, що допомагає переборювати труднощі та досягати поставленої мети. Оптимісти вірять у позитивний перебіг подій, наполегливо й активно шукають вихід із критичної ситуації, завжди готові прийти на допомогу; їм характерні емпатія та альтруїзм. Такі особистісні якості є необхідними для соціальних працівників, які регулярно
стикаються з негативними соціальними явищами. Клієнти соціальних служб часто мають цілий комплекс невирішених проблем. Вони незадоволені якістю свого життя та мають низький потенціал подолання життєвих труднощів. Активна позиція таких клієнтів значною мірою залежить від позитивної спрямованості соціальних працівників, які повинні допомогти клієнту здолати негативні установки щодо власної безпорадності. Обґрунтовано, що оптимізм сприяє конструктивному вирішенню професійних завдань; на засадах оптимізму можна ефективно вивести клієнта з критичного стану, підсилити його активність і покращити життєдіяльність.
Предметом исследования является роль оптимизма в профессиональной деятельности социального работника. Оптимизм рассматривается как положительное явление, помогающее преодолевать трудности и достигать поставленной цели. Оптимисты верят в положительный ход событий, настойчиво и активно ищут выход из критической ситуации, всегда готовы прийти на помощь; для них характерны эмпатия и альтруизм. Такие личностные качества необходимы для социальных работников, которые регулярно сталкиваются с негативными социальными явлениями. Клиенты социальных служб часто имеют целый комплекс нерешенных проблем. Они недовольны качеством своей жизни и имеют низкий потенциал преодоления жизненных трудностей. Активная позиция таких клиентов в значительной степени зависит от положительной направленности социальных работников, которые должны помочь клиенту преодолеть негативные установки в отношении собственной беспомощности. Обосновано, что оптимизм способствует конструктивному решению профессиональных задач; на основе оптимизма можно эффективно вывести клиента из критического состояния, усилить его активность и улучшить жизнедеятельность.
The study examined the role of optimism in the profession of a social worker. Optimism is seen as a positive phenomenon that helps to overcome difficulties and achieve goals. Optimists believe in the positive development of events, strongly and actively looking for a way out of the critical situation, always ready to help; they are characterized as empathic and altruistic. These personal qualities are required for social workers who
regularly face negative social phenomena. The clients of social services are usually people with a range of unsolved issues. They are not satisfied with the quality of their lives and have a low potential of overcoming life challenges. The active position of such customers mostly depends on a positive orientation of social workers, who need to help the customer to overcome the negative settlement concerning their helplessness. It is proved that the optimism helps with constructive solutions of professional problems; basing on optimism it is possible to effectively lead the person out of critical condition, enhance their activity and improve vital functions.