Серед стратегічних завдань і головних шляхів реформування освіти - є розробка державних та авторських програм. А також оновлення змісту, форм і методів навчання відповідно до вікових особливостей дітей шкільного віку. Виділення «Гімнастики» як базової дисципліни визначається, перш за все, універсальним характером її змісту. Оскільки техніка виконання гімнастичних вправ доволі складна, вчитель повинен у досконалості володіти методикою навчання цих фізичних вправ.
Among the strategic objectives and main ways of reforming education – is the development of civil and copyright applications. As well as updating the content, forms and methods according to the age characteristics of children of school age. Bold “gymnastics” as a basic discipline is determined, above all, the universal nature of its content, is equally successful to achieve different goals. Of particular significance acquired its kind for the physical education of children of different sex, age, health, physical fitness and motor. However, many of the initial training gymnastics insufficiently studied, which significantly limits the ability of this discipline in the professional training of future specialists in physical education. Since the technique of gymnastic exercises is difficult, the teacher should possess excellence in teaching methodology of the exercise. The need to create a detailed representation of students of gymnastic exercises technique requires the use of high-quality visual material. Detailed visual presentation, including creative thinking, helps the student holistically perceive material