Основними факторами, що визначають зміст спеціальної фізичної підготовки, є характер, мета та умови праці
майбутніх фахівців. Мета та характер охоплюють найважливіші виробничі операції, типи діяльності, що переважають,
знаряддя та форми організації праці, робочі пози, режими праці, відпочинку тощо. Кожний з перерахованих компонентів праці
подає вимоги певним психофізіологічним якостям та руховим навикам. Винятково важливим фактором, що впливає на
склад спеціальної фізичної підготовки, є умови праці, які характеризуються параметрами виробничого мікроклімату,
наявністю чи відсутністю професійних захворювань, рівнем дотримання санітарно-гігієнічних норм та вимог.
Значення перерахованих факторів для визначення змісту спеціальної фізичної підготовки сьогодні не викликає
сумнівів. Однак, не зважаючи на це, зміст спеціальної фізичної підготовки різними авторами трактується часом з
діаметрально-протилежних сторін: немає єдиного погляду навіть у визначенні цього поняття. Дуже чітко проглядається
термін СФП тільки у спорті вищих досягнень. Окремі автори на основі досліджень прийшли до висновку, що для успішного
оволодіння певними професійними якостями необхідний певний рівень спеціальної фізичної підготовки людини. Авторами
статті зроблена спроба обґрунтувати СФП у системі фізичного виховання технічного ВНЗ.
The main factors that determine
the content of special physical training is the nature, the purpose and the conditions of the future professionals. The purpose and the
nature of covering the most important manufacturing operations, the types of activities which predominate, tools and forms of work
organization, working postures, modes of work, rest and so on. Each of these components at work shows certain requirements to
psychophysiological qualities and motor skills. An extremely important factor which affects the composition of the special physical
training, are working conditions which are characterized by the production parameters of microclimate, by presence or absence of
occupational diseases, by the level of compliance with sanitary standards and requirements.
No doubts the value of these factors is to determine the content of special physical training today. However, despite this,
special physical training content sometimes treated with diametrically-opposite sides by different authors: there is no single point of view,
even in the definition of the term. It is clearly seen in SPT term only in the sport of higher achievements. Some authors basing on a
research concluded that successful mastering of the certain professional qualities required some level of special physical training of the
person. The authors attempt to justify the SPT system of physical education in technical universities.