Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Вплив урочних та позаурочних форм фізичного виховання на рівень самооцінки та тривожності дітей середнього шкільного віку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Лопатенко, Г. О.
dc.date.accessioned 2018-08-14T11:02:51Z
dc.date.available 2018-08-14T11:02:51Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Лопатенко, Г. О. Вплив урочних та позаурочних форм фізичного виховання на рівень самооцінки та тривожності дітей середнього шкільного віку / Г. О. Лопатенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 9 (91). - С. 64-67. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20358
dc.description.abstract Дана стаття розглядає особливості впливу систематичних занять фізичним вихованням на процес формування гармонійно розвиненої особистості, а також детально розглядає вплив фізичного виховання на формування важливих соціально-психологічних якостей школярів. Представлені результати аналізу рівня самооцінки та домагань, а також рівня шкільної тривожності серед учнів загальноосвітніх шкіл, які різною мірою долучені до занять спортом в школі та позаурочний час. ua
dc.description.abstract This article examines the influence of systematic physical education on the formation of harmoniously developed person, as well as the influence of physical education on the development of important socio-psychological qualities of schoolchildren. The results of analysis of self-esteem and anxiety among the students of middle school, which are differently involved in the process of physical education in school and sports activities besides the school curriculum are presented. The analysis of modern scientific sources shows that there is a certain lack of research aimed at determining of how the formal and informal forms of physical education influence the development of self-esteem and the level of school anxiety among students of secondary schools. The analysis of engagement into the process of physical education and sports activities among the students of middle schools was shown. The article also shows the comparison analysis between school students, which actively participate in sports activities besides the school lesson and students that only attend the physical education classes at school. We have found that those two groups of school students have different level of self-esteem as well as different level of school anxiety. The article shows that regular and systematic physical education and sports activities have positive influence on the development of the child's personality. The obtained data shown the positive influence of physical education and sports and the level of self-esteem of schoolchildren. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject самооцінка ua
dc.subject тривожність ua
dc.subject спорт ua
dc.subject physical education ua
dc.subject self-esteem ua
dc.subject anxiety ua
dc.subject sports ua
dc.title Вплив урочних та позаурочних форм фізичного виховання на рівень самооцінки та тривожності дітей середнього шкільного віку ua
dc.title.alternative Influence of curricular and extra-curricular forms of physical education on the level of self-esteem and anxiety of middle school students ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics