Світова тенденція до зростання кількості осіб з особливими потребами, зокрема спонукає наукове співтовариство
йти шляхом пошуку найбільш ефективних педагогічних методів і прийомів спрямованих на мобілізацію всіх компенсаторних
можливостей, що буде сприяти їх успішній соціалізації.
В роботі представлено систематизацію науково-теоретичних знань про соціально-гуманістичні засади
адаптивної фізичної культури, а також використання сучасних оздоровчих та інформаційних технологій, які
використовуються у процесі адаптивного фізичного виховання (АФВ) школярів.
Напрямок сучасних оздоровчих технологій представлений у роботі у вигляді: креативних засобів фізичного
виховання (вправ балету, елементів ритмопластики, тілесно-орієнтованої психотехніки актора, психогімнастики,
гімнастики з використанням фітболів), оздоровчого туризму у вигляді туристичного зльоту, з проведенням різноманітних
конкурсів (на кращу організацію туристичної праці у групі, кращу туристичну подорож, на кращий фотознімок про похід, на
кращу самодіяльність, на кращий туристичний фільм) та корекційної технології спрямованої на корекцію порушень
координаційних здібностей дітей, з використанням балансувальної платформи «BOSU». Інформаційне направлення
представлено у вигляді комп'ютеризованих тренажерних стендів, діагностичних комплексів, інформаційно – методичних
систем з використанням сучасних аудіо-программ, які використовуються в процесі АФВ школярів.
The world
trend towards an increase in the number of people with special needs, in particular, encourages the scientific community to seek the
most effective pedagogical methods and techniques aimed at mobilizing all compensatory opportunities that will contribute to their
successful socialization.
The work presents the systematization of scientific and theoretical knowledge about the socio-humanistic foundations of
adaptive physical culture, as well as the use of modern health and information technologies in the process of adaptive physical education
of schoolchildren (AFV).
The direction of modern health technologies is represented in the work in the form of: creative means of physical education
(ballet exercises, elements of rhythmoplasty, body-oriented psychotechnics of the actor, psycho-gymnastics, gymnastics with fitbols),
health tourism in the form of a tourist gathering, with various competitions (for the best organization Tourist work in the group, the best
tourist trip, the best photo of the hike, the best amateur performance, the best tourist film) and correctional technology aimed at
correcting the violations of the coordination abilities of children using the balancing platform "BOSU". The information direction is
presented in the form of computerized training stands, diagnostic complexes, information and methodical systems using modern audio
programs, which are used in the process of AFV schoolchildren.