Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Характеристика мотиваційного стану учнів молодшої школи до навчання елементарним спортивним іграм

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пивоварова, Г. В.
dc.date.accessioned 2018-08-08T09:46:41Z
dc.date.available 2018-08-08T09:46:41Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Пивоварова, Г. В. Характеристика мотиваційного стану учнів молодшої школи до навчання елементарним спортивним іграм / Г. В. Пивоварова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 1 (95). - С. 51-54. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20276
dc.description.abstract У статті розглянуті думки вчених та науковців на рахунок мотивації учнів молодшої школи до навчання елементарним спортивним іграм. Вивчено особливості мотиваційного стану учнів молодшої школи. Виявлено закономірності формування мотивів учнів молодшої школи. ua
dc.description.abstract The article considers the opinions of scientists and scientists on the motivation of students of the junior school to learn elementary sports games. The features of the motivational state of the pupils of the junior school are studied. The patterns of the formation of the motives of the pupils of the junior school are revealed. Younger students are emotionally vulnerable. There is a differentiation of shyness; which manifests itself in responding to a person whose opinion matters to them. A sense of self-esteem develops, manifested in angry response and humiliation of their dignity and positive emotional experience for the recognition of their positive personal qualities. Formation of volitional qualities (autonomy, self-confidence, endurance, perseverance) is facilitated by school education, which requires students to understand and fulfill obligatory tasks, subject to their activity, arbitrary regulation of behavior, ability to actively control attention, listen, think, memorize ' to coordinate their problems with the requirements of the teacher. The effectiveness of this process depends on the teacher's use of methods of persuasion, remark, encouragement and other means of influencing the child. Abuse of negative evaluations, notices, punishments leads to a deterioration of the attitude of students to training duties, decreased activity, the appearance of laziness and other negative features. In junior pupils, educational activity becomes leading and acquires characteristic features. Its main components: actions and operations by which students acquire the content of learning; motives and forms of communication with students and teachers; learning outcomes and their monitoring and evaluation; the structure of educational activity in which the acquisition of knowledge, skills and competences enters as a direct result of it, is gradually formed as the students learn to implement it, develop the first skills of learning to learn ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject учні ua
dc.subject фізичні вправи ua
dc.subject спортивні ігри ua
dc.subject мотивація ua
dc.subject pupils ua
dc.subject physical exercises ua
dc.subject sports games ua
dc.subject motivation ua
dc.title Характеристика мотиваційного стану учнів молодшої школи до навчання елементарним спортивним іграм ua
dc.title.alternative Characteristic of the motivational state of the pupils of the junior school to the training of elementary sports games ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу