Навчальний процес у вищому навчальному закладі характеризується емоційним та інтелектуальним
напруженням психічних функцій організму, значними фізичними навантаженнями, наявністю багатьох стресових
ситуацій. Внаслідок цього знижується фізична та розумова працездатність, що у свою чергу призводить до загального
знесилення організму.
Тому актуальним є пошук шляхів удосконалення організаційно-методичних основ педагогічного управління
фізичним потенціалом студентів під час навчального процесу. З метою підвищення функціональної діяльності організму
студентської молоді великого значення набувають навчально-тренувальні заняття з фізичного виховання, які
здійснюють рекреаційно-відновлювальну дію на молодий організм, сприяють зменшенню дії процесів стомлення і
підвищення розумової працездатності студентів. Недооцінка впливу фізичних вправ під час навчального процесу,
особливо у нефізкультурних вищих навчальних закладах, негативно впливає на стан здоров’я студентів, збільшення
випадків захворювань різної нозології.
The educational process
in a higher educational institution is characterized by emotional and intellectual stresses of the mental functions of an organism,
considerable physical activity, the presence of many stressful situations. As a result, physical and mental capacity reduces, which in
turn leads to general deterioration of the body. Therefore, the search for ways to improve the organizational and methodological
foundations of pedagogical management of the physical potential of students during the educational process is relevant. In order to
increase the functional activity of the student body of the youth, the training sessions on physical education, which carry out
recreational-restorative action on the young organism, are of great importance, contribute to the reduction of the effects of the
processes of fatigue and increase the mental working capacity of students. Underestimation of the influence of physical exercises
during the educational process, especially in non-gymnasium higher educational institutions, negatively affects the health of
students, increasing the incidence of diseases of different nosologies.