У статті з’ясовано ставлення учнів до засобів боксу у фізичному вихованні в ліцеях з посиленою військово-
фізичною підготовкою. Результати. Учні характеризують свій стан здоров’я як середній та добрий (33,96 та 62,26%
респондента), визначаються спрямованість занять як різнобічний розвиток (52,83%), вказують на потребу додаткових
самостійних занять (92,45%), потребують занять 3-4 рази на тиждень або щодня (50,94% та 49,06% респондента
відповідно). Найбільший вплив на мотивацію учнів до занять фізичною культурою мають друзі (50,94%); найбільш
популярними видами рухової діяльності є спортивні єдиноборства (73,58% респондента відповідно). Переконані в
наявному позитивному впливові занять з боксу на фізичну підготовленість (73,58%), серед основних переваг занять
боксом визначають появу впевненості в собі (81,13%), нових силових характеристик (62,26%) та прикладних навичок
(56,60%), впевнені у продовжені занять боксом у подальшій професійній та побутовій діяльності (69,81% респондента
відповідно).
Considering the appearance of a significant number of possible types of motor activity for
use in the structure and content of physical education is relevant justification of ways for correction of educational process by means
of boxing in lyceums with increased military and physical training. Aim: to find out the students attitude for use of boxing means
during physical education in lyceums with increased military and physical training. Methods and organization. Theoretical analysis
and generalization, questionnaire, method of mathematical statistics were used. Were questioned 53 students of lyceums with
increased military and physical training (Lviv and Mukachevo). Questionnaire was set up of seventeen mostly closed or semi-closed
type questions for respondents. Results. According to questionnaire of lyceum students with increased military and physical training
it can be argued that most students consider next: they describe their health as average and good (33,96 and 62,26% of
respondents), mostly determine the optimal structure and content of physical education in their educational institution (98,11%),
determine orientation of classes as a versatile development (52,83%), indicate the need for additional independent classes
(92,45%), need conduction of 3-4 classes a week or every day classes (50,94% and 49,06% of respondents respectively). Greatest
influence on the motivation of students for physical education classes have friends (50.94%); most popular types of motor activity are
martial arts (73,58% of respondents respectively). Convinced of the positive effects of boxing training on physical fitness (73,58%),
among the main benefits of boxing determine the emergence of self-confidence (81,13%), new strength characteristics (62,26%) and applied skills (56, 60%), confident of further use of boxing in professional and everyday activities (69,81% of respondents,
respectively).