Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Оцінювання та педагогічний контроль фізичного розвитку рухових навичок учнів основної школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Юденок, В.
dc.date.accessioned 2018-08-02T09:10:16Z
dc.date.available 2018-08-02T09:10:16Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Юденюк, В. Оцінювання та педагогічний контроль фізичного розвитку рухових навичок учнів основної школи / В. Юденюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 6 (88). - С. 79-82. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20224
dc.description.abstract Стаття присвячена узагальненню та систематизації даних, накопичених щодо педагогічного контролю рухових навичок учнів середнього шкільного віку. Окреслено основні положення та функції системи контролю, а також проблеми, які склалися в сучасних умовах щодо оцінювання та педагогічного контролю у фізичному вихованні школярів та шляхи їх вирішення. Обґрунтовано загальні основи та критерії системи оцінювання, методи оцінки фізичного розвитку, фізичної підготовленості, рівня сформованості рухових навичок учнів середнього шкільного віку. ua
dc.description.abstract The article is devoted to generalization and systematization of data accumulated on pedagogical control of motor abilities of secondary school age children. The analysis of scientific literature showed the importance of pedagogical control to improve managing efficiency of physical education process at school. The basic terms and functions of control were outlined. There were identified the problems of evaluating and pedagogical control in physical education of schoolchildren that have developed in nowadays. Among them are imperfect system of testing physical fitness of children, low interest of pupils in physical education, negative attitude of parents to test indicators of physical fitness of schoolchildren, as well as negative emotions of pupils (especially with low- and middle-readiness) caused by testing, as a result are decreasing the desire to do physical exercises and deterioration of health etc. The experts suggest to repair the traditional communication of family and school, review testing system, increase the motivation to exercise, use differentiated approach etc to solve the problems that have developed. The general principles and criterias for the evaluation system were substantiated, there were identified evaluation methods of physical development, physical fitness and motor skills formation of secondary school age children. There are a lot of methods that have been using to evaluate the physical development of children. The most available in the pedagogical process are: visual, anthropometric, tables method, indexes method, methods for assessing biological age etc. The level of physical fitness of schoolchildren is investigated by motor tests. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject педагогічний контроль ua
dc.subject оцінювання ua
dc.subject школярі ua
dc.subject фізичний розвиток ua
dc.subject рухові навички ua
dc.title Оцінювання та педагогічний контроль фізичного розвитку рухових навичок учнів основної школи ua
dc.title.alternative Evaluation and pedagogical control of the physical development of motor skills of secondary school age children ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу